خبرگزاری کار ایران

رسایی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

انصراف نمایندگان از طرح سوال از وزیر اطلاعات/ در پرونده شکایت علوی تبرئه شدم

حمید رسایی در لحظات پایانی نشست علنی امروز مجلس در حاشیه بیان تذکر شفاهی در خصوص نحوه ارائه برنامه ششم توسعه توسط دولت به جلسه‌ای که به همراه 5 نماینده دیگر با وزیر اطلاعات برگزار شده بود اشاره کرد و با بیان اینکه نمایندگان پس از طرح مسائل با حجت‌الاسلام علوی و شنیدن صحبت‌های ایشان قانع شدند از عدم طرح سوال از وزیر اطلاعات در صحن علنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمید رسایی پیش از پایان نشست علنی امروز در تذکر شفاهی اظهار داشت: با وجود آنکه لایحه یک فوریتی امروز دولت رای نیاورد و باید به صورت عادی بررسی شود، مطابق  بند یک قانون برنامه پنجم دولت موظف است با همکاری سایر قوا الگوی توسعه اسلامی را که مستلزم رشد و بالندگی بر مدار حق و عدالت و دستیابی جامعه متکی به ارزش‌های اسلامی- انقلابی و تحقق شعارهای عدالت اجتماعی و اقتصادی است را تا پایان سال سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس ارائه کند.

وی افزود: در قانون برنامه پنجم، توصیه شده که این الگو در مجلس مبنای تهیه برنامه ششم و برنامه‌های بعدی باشد اما دولت هنوز لایحه مربوط به توسعه اسلامی را نداده و نسبت به تقدیم برنامه ششم اقدام نموده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: من صبح امروز  به خود آقای نوبخت هم گفتم اگر لایحه به صورت عادی به مجلس بیاید برای تصویب کلیات آن نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است که کسب این مقدار رای کار سختی است و دولت باید پیش از ارائه برنامه ششم این مصوبه مجلس را رعایت کند.

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فر که ریاست نشست علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به اظهارات رسایی اعلام کرد: نکته‌ای که فرمودید قابل تامل است اما اگر کلیات این طرح به صحن بیاید نیازمند دو سوم آرای نمایندگان نیست بلکه نقض آن به این مقدار رای نیاز دارد.

 رسایی نیز با بیان مخالفت با نظر ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:  این مساله نقض برنامه پنجم است اکنون صحبت از این است برنامه ششم ارائه نشود و این الگو پس از تصویب مجلس باید مبنای تهیه برنامه ششم باشد. دولت می‌خواهد برنامه ششم را ارائه کند در حالی که هنوز آن الگو را نداده است و این نقض برنامه پنجم است.

رسایی همچنین با اشاره به انصراف از طرح سوال از وزیر اطلاعات یادآور شد: 4 نفر از همکاران به همراه من  سوالی را از وزیر اطلاعات داشتند و قرار بود هفته آینده در صحن مطرح شود که به لطف آقای ابوترابی‌فرد جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام علوی و نمایندگان برگزار شد و در آن جلسه با توجه به اینکه وزیر محترم مورد اشکالی که از سوی نمایندگان مطرح شده بود را پذیرفتند و با اعلام اینکه حق با سوال‌کنندگان بود اعلام کردند نسبت به اصلاح آن مورد اقدام می‌کنند، من و همکارانم از طرح سوال  در صحن منصرف شدیم.

نکته دیگر این است که حجت‌الاسلام علوی از بنده در یک مورد دیگر شکایتی را طرح کرده بودند که پشت همین تریبون مجلس نیز در مورد آن صحبت کردم اما این شکایت از سوی دادگاه وارد دانسته نشد و با توجه به اینکه این مساله پشت تریبون مجلس اعلام شده بود لازم می‌دانم بگویم این شکایت وارد دانسته نشد و من تبرئه شدم.

 

کد خبر : ۳۱۶۸۲۱