خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری:/مشروح/

پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری مختومه شد/حادثه بهبهان امنیتی نبود

سخنگوی دولت تاکید کرد: پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری را مختومه شده است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت درباره اظهارات ترکان درباره نامه چهار وزیر گفت: آقای ترکان یک انسان با ادبیات و صراحت لجهه منحصر به فرد هستند و صحبت‌های ایشان به عنوان مشاور رئیس جمهور قابل توجه است، اما نظر رسمی دولت نیست.

وی افزود: تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها روی رقم 13 سنت است که باعث نوسان در بازار شد و مانع به وجود آمدن سود نامتعارف در این واحدها و موجب کاهش سود سهامداران و بازار بورس شد که از این تصمیم ابراز خرسندی نمی‌کنند و آقای ترکان معتقد بود نرخ کمتر خوراک موجب افزایش رانت خواهد شد و اشاره ایشان به نامه وزیران نبود.

ممکن است نامه‌های زیادی به رئیس جمهور و مسئولان دیگر نوشته شود

محمدباقر نوبخت درباره نامه مشابهی که برخی وزیران دیگر درباره بحران اقتصادی نوشته باشند، گفت: حتی روزی که دولت را با تورم بالا تحویل گرفتیم وضعیت را بحرانی نمی‌دانستیم و در عین حال ممکن است نامه‌های بسیار زیادی به رئیس جمهور و مسئولان دیگر نوشته شود.

محمد‌باقر نوبخت در پاسخ به سوالی درباره لایحه بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه با برنامه دولت برای خروج از رکود گفت: ما لایحه‌ای به مجلس دادیم و براساس آن همه تبصره‌های تکراری بودجه در مجلس تصویب شد و این کمک زیادی به ما خواهد کرد.

وی افزود: عمر کاری مجلس مشخص است و ما تلاش داریم که لایحه بودجه سال آینده را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنیم و لایحه تبصره‌های تکراری برنامه ششم نیز به زودی تقدیم مجلس خواهد شد و زمان دقیق ارائه لایحه برنامه ششم توسعه هنوز مشخص نیست و ممکن است همزمان با شروع بحث‌های انتخاباتی این لایحه تقدیم مجلس شود.


حادثه بهبهان امنیتی نبود


محمد باقر نوبخت درباره حوداث رخداده در بهبان و دزفول گفت: اتفاقات دزفول امنیتی بود و همه عناصر آن بازداشت شدند اما حادثه بهبهان امنیتی نبود و ریشه شرارت بود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم نه تنها زمان انتخابات که هر وقت دیگری مردم آسایش داشته باشند و از این اتفاقات مصون باشند.

وی درباره وضعیت آینده اقتصاد ایران گفت: از ابتدای کار، دولت تلاش کرده است هم تورم را مهار کند و هم رکود را به رونق بدل کند در حال حاضر نیز رشد اقتصادی کشور مثبت است اما ما با این اعداد به مطلوب خود نرسیده‌ایم هر چند مراجع رسمی رشد اقتصادی ایران را در سال آینده بین 5 تا 6 درصد پیش‌بینی کرده‌اند و ایران هنوز هم در شرایط تحریم به سر می‌برد اما با توجه به این شرایط ما نیز به تیم اقتصادی دولت احترام می‌گذاریم.

اجازه نخواهیم داد هیچ محصولی با کیفیت پایین به مردم ارائه شود

نوبخت درباره وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: این بحث فقط درباره خودرو نیست و ما اجازه نخواهیم داد در هیچ محصولی جنس با کیفیت پایین به مردم ارائه شود و هیچ چیز مهم‌تر از جلب رضایت مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه مطالعات و بررسی‌های دولت نشان می‌داد روند تولید خودرو کند شده است، گفت: حمایت‌های دولت در این زمینه هم مالی و هم پولی بوده است و بنگاه‌هایی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند اولویت‌بندی خواهند شد و صنایع دیگری نیز که نیاز به تامین مالی دارند، مشخص خواهند شد.

با شعار غرب‌زده بودن برنامه‌های اقتصادی دولت را زیر سوال نبرید

محمدباقر نوبخت به شوخی خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم علم بشری را درباره برنامه‌های اقتصادی قبول داشته باشید و با شعار غرب‌زده بودن برنامه‌های اقتصادی دولت را زیر سوال نبرید.

وی درباره تحریم بانکی گفت: این تحریم هم مثل تحریم‌های دیگر پابرجاست و تا توافق اجرایی نشود تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

سخنگوی دولت پیش‌بینی کرد در دی‌ماه و یا حتی روز 24 آذرماه تحریم‌ها برداشته شود و گفت: اما باید به این نکته توجه کرد که فرآیند رفع تحریم‌ها در کشور ما فرآیند بی‌بدیلی را طی کرد و تذکرات مقام معظم رهبری،‌ مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی را مورد توجه قرار داد با این حال همانطور که برای طرف مقابل این تحریم‌ها قابل برگشت است برای ایران نیز قابل برگشت است.

رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند

وی افزود: باید قبول کنیم آنچه امروز مورد توافق قرار گرفته صددرصد مطلوب ما نبوده است و البته صددرصد نیز نکات مورد نظر غرب نبوده و شاید بهترین تعبیر درباره آن تعبیر ورزشی رئیس جمهور است که نتیجه مذاکرات را 3 بر 2 به نفع ایران خوانده بود، باشد.

سخنگوی  دولت افزود: ما توانستیم غنی‌سازی را در داخل کشور به تایید برسانیم و هر دو طرف نیز موارد برجام را با دقت اجرا خواهند کرد و تحریم‌های ظالمانه از کشور برداشته خواهد شد.

نوبخت با اشاره به شرایط پس از تحریم گفت: طبیعی است در این دوران هیات‌های بلند‌پایه خارجی به ایران بیایند چنانچه رئیس جمهور ایران نیز به ایتالیا و فرانسه سفر خواهد کرد و برداشته شدن تحریم‌ها برای همه مردم مقبول و قابل احترام و البته دغدغه مقام معظم رهبری نیز است.

می‌خواهیم مناطق آزاد سکوی صادرات و نه پل واردات باشند

وی درباره مناطق آزاد جدید گفت: دو منطقه آزاد جدید در کردستان وسیستان ایجاد شده است و تلاش داریم مناطق آزاد سکوی صادرات و نه پل واردات باشند اما از طرفی دولت ایجاد ظرفیت در این دو استان مرزی را در دستور کار قرارداده و تلاش دارد در مناطق مرزی رفاه و اقتصاد مردم را ارتقا ببخشد.

پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری مختومه شد

نوبخت پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری را مختومه شده عنوان کرد و در پاسخ به سوالی درباره سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه گفت: هر زمان که جزئیات این سفر قطعی شود به اطلاع شما خواهد رسید اما 18 یا 20 آبان زمان اولیه‌ای است که برای این سفر در نظر گرفته شده است.

از استانداری‌ها این انتظار وجود دارد که برنامه‌های دولت را اجرایی کنند

وی درباره تغییرات در برخی استانداری‌ها گفت: استانداران و مقامات همواره در حال ارزیابی هستند و این ارزیابی‌ها در راستای خدمت بیشتر به مردم است دولت نگاه فراجناحی دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و البته تغییرات در استانداری‌ها نیاز به تصویب در هیات دولت ندارد ولی از استانداری‌ها این انتظار وجود دارد که برنامه‌های دولت را اجرایی کنند.

محمد باقر نوبخت گفت: درباره مالیات‌ها ما به دنبال افزایش نرخ مالیات مالیات‌دهندگان نیستیم و می‌خواهیم پایه مالیاتی را افزایش دهیم و افرادی که مالیات پرداخت نمی‌کردند را مجاب به پرداخت مالیات کنیم.

کد خبر : ۳۱۶۸۶۰