خبرگزاری کار ایران

افخم در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

بحران سوریه ناشی از سیاست‌های دوگانه آمریکا و متحدانش است

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جدیت و قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم کاملا روشن است و ایران برای ایفای نقش در منطقه بر اساس مسئولیت‌های خود و منافع منطقه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی برای ایران تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایلنا مرضیه افخم، اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر لزوم ایفای نقش مفید و کمک کننده از سوی ایران برای حل بحران سوریه و توقف حمایت از هم پیمانانش را کاملا مردود خواند و گفت که اینگونه اظهارات تکراری خلاف واقعیت‌های جاری بوده و فرافکنی ریشه‌های مشکلات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشکلات جدی و واقعی بحران سوریه ناشی از مداخله نظامی و سیاست‌های دوگانه آمریکا و متحدان آن کشور و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی است و آمریکا برای پیگیری راه حل‌های سیاسی در سوریه باید رویکرد نظامی و حمایت از سیاست تروریست‌پروری را متوقف کند.

مرضیه افخم اضافه کرد: ایران قربانی تروریسم بوده و در مبارزه با این پدیده ضد انسانی بهای زیادی پرداخت کرده است، در حالی که جالب است آمریکا با همراهی کشورهای مختلف همچون عربستان و دیگران که القاعده و طالبان و جبهه النصره و داعش و سایر گروه‌های تروریستی را ایجاد کرده‌اند و بالاترین میزان حمایت از تروریسم را نیز در پرونده خود دارند، جبهه ضد تروریسم تشکیل داده و در کنار آن حمایت‌های مالی و تدارکاتی آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ایش از گروه‌های تروریستی نیز ادامه دارد، اقداماتی چون دسته بندی کردن تروریست‌ها و تغییر نام و ابداع عناوین جدید برای تروریست‌ها و صرف هزینه و آموزش نظامی آنها و تحرکات مخربی از این دست امروز منطقه ما را با مشکلات عدیده و شرایط بغرنج بحرانی مواجه کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توقف این رویکرد خطرناک و پایان دادن به رفتارهای ابهام آمیز و فرصت طلبانه یکی از گام‌های لازم و جدی برای کمک به حل بحران سوریه است.

مرضیه افخم خاطر نشان ساخت: سیاست اصولی ما در خصوص بحران سوریه این بوده است که این بحران فقط راه حل سیاسی دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز از ظرفیت‌های خود برای دستیابی به یک راه حل متوازن و پایدار متکی بر آرای واقعی مردم سوریه استفاده می‌کند.

کد خبر : ۳۱۷۰۱۹