خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای ناشی از برخورد سلیقه‌ای صداوسیماست /بر عملکرد صداوسیما و تریبون‌های مذهبی نظارت شود

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: اگر رسانه ملی، خطبای نماز جمعه، وعاظ مذهبی و مداحان بخواهند سلیقه خودشان را از طریق تریبون‌ها و میکروفون‌های عمومی بیان کنند، وحدت جامعه را مخدوش کرده و نوعی بی‌اعتمادی نسبت به صاحبان تریبون‌ها و خود آن رسانه‌ها به‌وجود می‌آورند که به منافع ملی و وحدت جامعه لطمه می‌زند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اهانت به مسئولان نظام و سوءاستفاده از تریبون‌های عمومی و مذهبی، اظهار داشت: تریبون‌دارها اعم از این‌که یک فرد باشند یا مقام مسئولی باشند که از طرف حاکمیت انجام وظیفه می‌کنند یا در چارچوب یک رسانه فعالیت دارند، باید متوجه باشند که تریبون متعلق به خودشان نیست؛ بلکه تریبونی است که نظام برای تبیین دیدگاه‌های مختلف و بازتاب نظرات و حرف‌های همه مردم فارغ از این‌که چه فکر و سلیقه سیاسی داشته‌باشند، در اختیارشان قرار داده‌است.

وی افزود: اگر رسانه ملی، خطبای نماز جمعه، وعاظ مذهبی و مداحان بخواهند سلیقه خودشان را از طریق تریبون‌ها و میکروفون‌های عمومی بیان کنند، وحدت جامعه را مخدوش نموده و نوعی بی‌اعتمادی نسبت به صاحبان تریبون‌ها و خود آن رسانه‌ها به‌وجود می‌آورند که به منافع ملی و وحدت جامعه لطمه می‌زند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به لزوم برخورد با این سوءاستفاده‌های رسانه‌ای، اضافه کرد: آسیب و مشکلی که در پی بروز این اتفاق دامن متخلفان را می‌گیرد، به دو صورت است. یکی همین برخورد رسمی و قانونی است و دیگری برگشتن نظر افکار عمومی که حتی اگر برخورد قانونی انجام نشود، مورد دوم خود به خود اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: این‌که هر روز صداوسیمای ما با افت مخاطب روبرو می‌شود و مخاطبان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام سوق می‌یابند و این‌که محافل و مجالس مذهبی کم رونق می‌شود، ناشی از عملکرد این رسانه‌ها و تریبون‌هاست.

وی افزود: به هر حال همه ما دوست داریم، مساجدمان مملو از حضور جوانان باشد و صداوسیما نیز به منزله دانشگاه عمل کند و کسانی که منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شوند، باید خودشان پاسخگو باشند. 

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، افکار عمومی با واکنش منطقی نسبت به سوءاستفاده از تریبون‌ها، کار خود را انجام می‌دهد و این‌که چرا نهادهای نظارتی درست عمل نمی‌کنند، بحث دیگری است.

تابش در پایان تصریح کرد: در هر صورت، یک شورای نظارتی بر عملکرد صداوسیما نظارت دارد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز مسئول نظارت بر خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور است و حتی خطبا و وعاظ هم باید زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر تشکیلات مربوطه فعالیت کنند و سوال اینجاست که چرا این نظارت‌ها به درستی انجام نمی‌شود؟!

کد خبر : ۳۱۷۱۱۲