خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی در همایش پدافند غیرعامل:

کسانی که از تاریخ عبرت نگیرند اتفاقات تلخی را تجربه می‌کنند

همایش پدافند غیرعامل، مفهوم‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحبت‌هایی به بررسی ضرورت پدافند غیرعامل در کشور پرداخت.

وی جنگ را بخشی از واقعیت‌های زندگی بشری نامید که قسمت مهمی از حیات انسان را تشکیل داده است و افزود:‌ هر چه زمان می‌گذرد و تمدن بشری رشد پیدا می‌کند اندیشه جنگ نزد قدرت‌های بزرگ به عنوان مهمترین راه‌حل سیاسی ارائه می‌شود.

سردار سلامی گفت: از نظر بسیاری از اندیشمندان غربی جنگ ادامه سیاست‌ورزی و صلح ادامه جنگ است و بازیگران اصلی قدرت در جهان برای جنگ تلاش می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و ما نیز چاره‌ای نداریم جز اینکه این چارچوب‌ها را به رسمیت بشناسیم و برای حفاظت از خود تمام توان و تلاش‌مان را به کار گیریم تا اگر روزی درگیر جنگ شدیم از هویت، منزلت و شخصیت و همه عناصر تشکیل‌دهنده ملت خود دفاع کنیم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه پیروی امروز اروپا از آمریکا حتی در مواردی که برخلاف امنیت ملی این کشورها است نتیجه جنگ جهانی دوم است، گفت: اسرائیل نیز همچون خنجری زهرآگین بر پیکر جهان اسلام فرورفته است.

وی با اشاره به اینکه عمده جنگ‌های سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: نفس غرب برای مسلمانان شعله آتش بوده است و ما باید برای تاثیرگذاری در این فضا قدرتمند و آماده باشیم.

این فرمانده ارشد نظامی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی دیکته هیچ جایی را نمی‌نویسد و ما انشاء جدیدی در جهان اسلام هستیم و به دلایل اعتقادی و استراتژیک و منافع ملی و منافع جهان اسلام باید آماده نبردهای مستقیم و نیابتی باشیم.

وی افزود: اگر آماده جنگ نباشیم قدرت زندگی در صلح را نخواهیم داشت و جنگ به ما تحمیل می‌شود و اینها واقعیت‌هایی است که بدون باور به آنها نمی‌توان زندگی کرد.

سردار سلامی تاکید کرد: باید آماده باشیم که زندگی ما در جنگ از تعادل به اغتشاش تغییر وضعیت ندهد و برنامه‌ریزی به شکلی باشد که هر اتفاقی افتاد، بهداشت، آموزش، خدمات و حمل و نقل و ... بدون تاثیر پذیری از جنگ به کار خود ادامه دهد؛ چراکه بهم ریختگی حین جنگ آسیب‌های زیادی به همراه دارد.

وی حادثه منا را نمونه‌ای از مدیریت ناکارآمد و بدون برنامه‌ریزی خواند که هفتاد سال بعد از مدیریت عربستان در مراسم حج هنوز مشکلات آن رفع نشده است.

سردار سلامی تاکید کرد: کسانی که از تاریخ عبرت نگیرند اتفاقات تلخ را تجربه می‌کنند.

این فرمانده دفاع مقدس مدیریت آمریکا در زمان طوفان کاترینا را یکی دیگر از مصداق‌های مدیریت ضعیف در بحران‌ها نامید که بی‌لیاقتی مسئولان آن کشور را نشان می‌داد.

وی در پایان پدافند غیرعامل را مدیریت جنگی که اتفاق نیفتاده در زمانی که می‌توان آن را مدیریت کرد تعریف کرد.

کد خبر : ۳۱۷۱۲۵