خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

سیاست اسلامی ما همراه با صداقت، اخلاق و عدالت است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: سیاست اسلامی کشور ما سیاستی است که با صداقت، اخلاق و عدالت همراه است.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با وی ابراز داشت: در حالی که برخی سیاست ها بر اساس فریب کاری و مکر است در اسلام دین از سیاست جدا نیست و سیاست ما که همراه با اخلاق و عدالت است از دین جدا نمی شود.

وی افزود: سیاست ما علوی و اسلامی است و باید سیاست در اسلام را به خوبی بشناسیم و سیاست اسلام همراه با صداقت و عدالت است.

آیت الله نوری همدانی گفت: سیاست نظام ما و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن است که باید آگاهانه و هوشمند ترفندها و حیله های دشمنان را بشناسیم و معظم له در نامه به رئیس جمهوری در زمینه برجام مساله را تاکید کردند.

این مرجع تقلید بیان داشت: باید بصیرت مردم را افزایش داد تا آن ها هوشمند و بصیر باشند و بدانند که سیاست جزیی از دین و اسلامی است.

وی اظهار داشت: سیاست ما طالبانی، داعشی و لیبرالیستی نیست و باید تمام راهکارها و سیاست های شیطانی دشمن را شناخته و پیش از آن که در مملکت ما جلوه کند باید مجهز باشیم و این وظیفه پدافند غیرعامل است.

آیت الله نوری همدانی افزود: باید قشرهای مختلف در کشور را با بصیرت کرد تا حیله های آمریکا، صهیونیست و مسائل منطقه را بشناسند و با نقشه های دشمنان آشنا شوند و مردم آمادگی خود را در برابر فتنه حفظ کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این دیدار گفت: اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل که تکلیف های قانونی و وظیفه های دستگاه ها را تبیین می کند تهیه و خدمت رهبرمعظم انقلاب ارسال شده ست و ایشان نیز آن را تصویب کردند و بر این اساس ضرورت ها و رویکردهای جدیدی در حوزه پدافند در همه دستگاه ها چون دولتی، شهرداری و نظامی تمهید شد.

سردار غلامرضا جلالی بیان داشت: سازمان پدافند غیرعامل مسئولیت پایش، رصد و پیگیری تهدیدها و تغییرهایی که تهدیدها دارند هم چنین برررسی پیامدهای تهدیدها بر مردم را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر آن است که در چارچوب پدافند غیرعامل مصونیت بخشی کشور در صورت تهدید حفظ شود و معظم له بر آمادگی برای کل دستگاه های اجرایی کشور در برابر تهدیدها تاکید جدی دارند.

جلالی افزود: سازمان پدافند غیرعامل تلاش می کند ایده ها و سیاست های دفاعی و پدافندی را در ارتباط با همه حوزه ها پیاده سازی کند تا اثر تهدید صفر شود یا کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در هفته پدافند رزمایش هایی برای 700 مدرسه نیز داشتیم که کار آموزشی در آن ها انجام می شود و رزمایش قطع برق در مرکزهای پراهمیت کشور را در دستور داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور روز پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم با جمعی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

چهارم تا دهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

کد خبر : ۳۱۷۴۹۵