خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

تحرکات خیابانی به روند اجرای برجام آسیب می‌رساند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پس از تایید مجلس، شورای نگهبان و رهبری، برجام نمی‌تواند از مسیر موردنظر نظام خارج شود و دلواپسی در این شرایط ضرورت نداشته و روند اجرای برجام را مخدوش می‌کند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اعتراض‌های خیابانی دلواپسان پس از  تایید رهبری در خصوص اجرای برجام، اظهار داشت: در شرایطی که رهبری برجام را با شروطی تایید فرمودند، هر حرکتی در قالب اعتراض یا به شیوه‌های دیگر که به مسیر اجرای درست برجام لطمه بزند، مردود است.

وی افزود: این حرکات اعتراض‌آمیز٬ به‌نوعی نادیده‌گرفتن فرمایش‌های بزرگان نظام است و مردم باید توجه بیشتری به این مهم داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در شرایطی که مجلس شورای اسلامی پس از بررسی‌های مفصل و دقیق برجام را تایید کرده، شورای نگهبان طرح اجرای برجام که به تصویب نمایندگان را رسید را در تضاد با قانون و مسائل شرعی ندانسته و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکیدهایی، آن را تایید کردند، برجام نمی‌تواند در مسیر اجرایی از مسیر موردنظر نظام خارج شود و دلواپسی در این شرایط ضرورت ندارد و این حرکات خیابانی، روند اجرای برجام را مخدوش کرده و به آن آسیب می‌رساند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس تاکید کرد: ما در برجام به دنبال امتیاز دادن به بیگانگان نیستیم و درصورتی که احساس کنیم، طرف‌های مقابل قصد نفوذ دارند یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، قطعاً ایستادگی خواهیم کرد و نسبت به اقدام‌های ۱+۵ واکنش منطقی نشان خواهیم داد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: با دلایل غیرمنطقی نمی‌توان به خیابان آمد و نگران بود که نفوذ شده است. بهتر است ابتدا اجازه دهیم برجام اجرا شود و بعد اگر اتفاقی افتاد، اقدام کنیم. بنابراین در شرایط کنونی باید ببینیم در عمل برجام چه مسیری را برای اجرایی شدن طی خواهد کرد.

سوال از وزیر اقتصاد وقت مجلس و دولت را تلف می‌کند

این نماینده مجلس نهم در بخش دیگر گفت‌و‌گو در توضیح سوال از وزیر اقتصاد اظهار داشت: در شرایط کنونی سوال از وزیر اقتصاد به صلاح نیست و نمایندگان باید از طرح سوال‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: سوال از وزیر اقتصاد در وضعیت فعلی، هم وقت مجلس و هم وقت دولت را بیهوده تلف می‌کند.

نکو تصریح کرد: هم‌اکنون برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه بودجه سال ۹۵ در دستور کار مجلس است و بهتر است به جای پرداختن به برخی مسائل بی‌فایده، به موضوعاتی مهمی که آثار مثبت‌تری برای کشور به همراه داشته‌باشد، بپردازیم.

کد خبر : ۳۱۷۵۱۰