خبرگزاری کار ایران

رضایی در نشست‌ خبری مطرح کرد:

پایان طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌ طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسید و آیین‌نامه اجرایی آن هم مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی در نشست خبری امروز خود با ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر استان‌های ایلام و لرستان و همچنین حادثه‌ مردم اهواز اظهار داشت: بیشتر وقت جلسه امروز مجمع به ارائه گزارش از سوی اعضا گذشت و آقای لاریجانی در این جلسه گزارشی از سفر روسیه خود ارائه کردند و گفته شد که بحث‌های مهمی میان ایشان و آقای پوتین برای تحکیم بیشتر روابط دو کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به گزارش سفر حدادعادی به چین٬ گفت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز از وضعیت پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه و مشکلات جوی که باعث شده عملیات کند پیش برود، گزارشی ارائه کرد.

رضایی در ادامه این نشست با اشاره به بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع گفت: آخرین مواد قانونی این طرح نیز در مجمع به پایان رسید و آیین‌نامه اجرایی و روش کار آن مشخص شد و قرار شد که همه کمک کنند که به محض اینکه قوه قضائیه آمادگی داشت این طرح اجرایی شود. با اجرایی شدن این طرح حدود ۲۰۰ هزار نفر متشکل از مسئولان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش این نظام خوداظهاری و رسیدگی قرار خواهند گرفت و امیدواریم که به زودی این طرح به مجلس ابلاغ شود.

رضایی در بخش دیگری از نشست خود با اشاره به موضوع برجام و نامه رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار داشت: برجام در حقیقت با نامه رهبری مجموعه کاملی را شکل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصویب مشروط برجام بود ولی گام دومی نیز نیاز بود که چطور برجام اجرا شود و در همین زمینه مجلس ورود پیدا کرد و اجرای مشروط برجام را تصویب نمود. نامه رهبر انقلاب نواقص برجام را برطرف کرد. امروز مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مجلس و نامه رهبری سه سند جامعی است که برجام بر اساس آن اجرا و رصد خواهد شد و مردم و دستگاه‌های مسئول نیز بر این روند نظارت می‌کنند.

رضایی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه مردم ایران نظیر سرکوب کردن دولت منتخب ملت، کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و تحریم ملت ایران گفت: ‌ما در کارنامه آمریکا در برابر ملت ایران جز تحریم، سرکوب و جنگ چیزی نداریم و با این وجود آمریکا چطور می‌خواهد شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدام مشکوک عربستان سعودی در خرید ناوهای مدرن از برخی قدرت‌ها گفت: عربستان می‌خواهد با این اقدام خلأ خروج ناوهای هواپیمابر آمریکا از منطقه را جبران کند و ممکن است بخواهد با این کار ناامنی را به خلیج فارس بکشاند و ما تأکید می‌کنیم مسئول هر نوع ناامنی در خلیج فارس آمریکایی‌ها هستند. در ۱۵ سال گذشته در مجموع ناامنی‌های منطقه یک میلیون نفر کشته و ۲۰ میلیون نفر آواره شده‌اند که این به معنای یک جنگ جهانی خاموش است که هنوز هم سیاست‌های آمریکا در جهت ادامه‌دار بودن آن است؛ چندی پیش نیز برژینسکی مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا حرف خطرناکی را گفته بود و اظهار داشته که خاورمیانه از کنترل خارج شده است که یعنی تنش‌ها ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه روسیه با در خواست سوریه وارد عمل شده و ایران نیز در این راستا با روسیه همکاری می‌کند گفت: حالا بعد از دخالت روسیه آمریکایی‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند در این موضوع دخالت کنند.ما معتقدیم ادامه وضع موجود و ناامنی‌ها به ضرر منطقه و جهان خواهد بود.

رضایی با اشاره به عملیات نیروهای مقاومت و ارتش در سوریه، گفت: ما قبول داریم که این عملیات به دلیل اینکه تکفیری‌ها در بین مردم لانه کرده‌اند و حتی در برخی از مناطق مردم را در محاصره خود دارند به کندی پیش می‌رود و این طبیعی است که جنگ در مناطقی که مردم هستند به کندی ادامه پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه به هیچ وجه از حمایت دولت سوریه و مقاومت کوتاه نمی‌آییم، اظهار داشت: مذاکرات بین‌المللی ادامه دارد و ما از مذاکراتی که به نفع مردم سوریه باشد دفاع می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که تکفیری‌ها باید در عراق و سوریه دفن شوند.

رضایی در ادامه این نشست از تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و افزود: این کمیسیون برای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده تا نظارت بر سیاست‌ها جدی‌تر دنبال شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در یادداشت خود درباره برجام گفته بودید که کشور چندین دوره در حال نزدیک شدن به استبداد بود و منظور شما دقیقا چه برهه‌ای است، گفت: از ابتدای انقلاب اگر امام و رهبری نبودند٬ حداقل در سه یا چهار مورد احتمال داشت استبداد بر کشور تحمیل شود.

کد خبر : ۳۱۷۹۱۰