خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

حمایت عربستان در نشست وین از رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

یک مرجع تقلید حمایت عربستان در نشست وین از رژیم صهیونیستی را شرم‌آور دانست و گفت: این رژیم چگونه می‌تواند مشکل سوریه را برطرف کند، وقتی خود می‌خواهد به حمایت از رژیم کودک‌کش فلسطین اقدام کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار اندیشمندانی از کشورهای هند و موریتانی با بیان این‌که «دین اسلام از مجموعه به هم پیوسته از اصول تشکیل شده است» اظهار کرد: اگر این مجموعه در کنار هم قرار گیرند و به وجود آیند قطعا عزت اسلام نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان این‌که «اولین اصل در اسلام ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام است» افزود: ایمان و اعتقاد به ارزش‌ها باعث می‌شود جامعه اسلامی در همه حال بر دشمنان برتری داشته باشند و این‌‌ همان اصلی است که پیغمبر اسلام (ص) بر آن تاکید داشتند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «قدرت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از اصول دیگر است که باید به آنها توجه شود» گفت: در سوریه غربی‌ها و کشورهایی مانند عربستان و ترکیه می‌خواهند مشکل این کشور را برطرف کنند و این در حالی است که این‌ها در همه دولت‌های خود مشکل‌ساز هستند، بنابراین در این چنین دنیایی زندگی می‌کنیم که همه ابرقدرت‌ها می‌خواهند به نوعی مشکل دیگران را حل کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مهم‌ترین اصل از اصول مسلمانان در برابر دشمنان را اصل وحدت و جهاد برشمرد و اظهار کرد: اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند هرگز دشمنان نمی‌توانند در برابر آنان حرکت مفیدی انجام بدهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قرآن کتاب جهاد است و تن به ذلت دادن را نهی کرده و فرموده است، مسلمانان هرجا هستند باید با هم اتحاد و وحدت داشته باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «مشکل جامعه اسلامی اختلاف است» گفت: دیگر زمان حرف زدن صرف گذشته و باید وحدت بین مسلمانان در عمل اجرا شود تا جلوی نفوذ دشمنان گرفته شود.

وی با بیان این‌که «همه مسلمانان در کشور هند وجود دارند و اگر با هم اتحاد و یکپارچگی داشته باشند، قطعا می‌توانند در برابر دشمنان، قوی ظاهر شوند» گفت: دیگر از حرف زدن گذشته است و با حرف کاری پیش نخواهد رفت.

در ابتدای این دیدار شیخ موسی صار از اندیشمندان موریتانی نیز بر وحدت تاکید کرد و گفت: هدف از این دیدار و آمدن به ایران و دیدار با مراجع فراهم کردن زمینه وحدت است.

وی گفت: اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف تشکیل شدند، ولی همه آن‌ها اعتقاد به خدا دارند و در زیر یک پرچم جمع شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه٬ شیخ موسی صار با بیان این‌که «در شرایط کنونی باید بین همه مسلمانان وحدت باشد» گفت: متاسفانه هر کدام از مسلمانان به فکر خود هستند و اگر این مشکل برطرف شود، قطعا بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۷۹۶۶