خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس در دیدار هیات یمنی:

رژیم سعودی یک رژیم شرور در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم یمن دارای تمدنی ریشه‌دار هستند اما متأسفانه مدتی است گرفتار یک دشمنی بدخیم شده‌اند؛ اما مقاومت شما می‌تواند درس عبرتی برای کشورهای متجاوز باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با هیأت اعزامی از یمن اظهار کرد: مجاهدت‌های شما در یمن مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است و کشور شما در چشم ملت ایران، ملتی مظلوم اما ریشه‌دار است.

وی با اشاره به گزارش‌های واصله از یمن تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که رژیم سعودی جنایت‌های زیادی در یمن انجام داده است که باعث تخریب زیرساخت‌ها و شهید و مجروح شدن هزاران انسان بی‌گناه شده است. ما کمتر در تاریخ منطقه چنین جنایاتی را سراغ داریم و این نشان می‌دهد که رژیم سعودی یک رژیم شرور در منطقه است و البته ما اطمینان داریم که ملت یمن پیروز این جنگ نابرابر خواهد بود. ما مستمراً با کشورهایی که در ارتباط هستیم موضوع یمن را پیگیری می کنیم.

رییس مجلس گفت: هر چند برخی از کشورها هنوز به درجه اهمیت این موضوع به حد کافی واقف نیستند اما گزارش‌های شما می‌تواند باعث افشاگری تجاوزها و جنایت‌هایی باشد که بر ملت یمن در این 8 ماه رفته است. یمن و ملت یمن برای ما اهمیت زیادی دارد و مطمئن باشید که مسائل یمن دغدغه مستمر جمهوری اسلامی ایران است و حل مسئله یمن از نظر سیاسی اولویت اصلی ما است.

لاریجانی در پایان این دیدار اظهار کرد: یمن در مذاکرات سیاسی موضع داهیانه‌ای داشت و عملاً معادلات متجاوزترین را بر هم زد و این مسئله باعث تقویت موقعیت یمن در میان کشورهای اروپایی شد.

در این دیدار نالف القانص نایب رئیس شورای عالی انقلاب یمن و هیأت همراه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نایب رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: مردم یمن مواضع جمهوری اسلامی ایران را هرگز فراموش نمی‌کنند و ایران نزدیکترین کشور به ما است.

وی افزود: البته ما دیدارهای دیپلماتیک دیگری با برخی از کشورها داشته ایم اما ایران را نزدیکترین کشور به خود می دانیم.

نالف القانص گفت: یکی از معضلات اساسی مردم در یمن، نبود امکانات درونی و تجهیزات پزشکی است حتی بیمارستان پزشکان بدون مرز هم توسط متجاوزین بمباران شده است و ما امکان درمان مجروحان را نداریم.

وی از رئیس مجلس درخواست کرد تا زمینه انتقال مجروحان به ایران و دریافت کمک های پزشکی فراهم شود.

نایب رئیس شورای عالی انقلاب یمن در ادامه خاطرنشان کرد: حضور عربستان سعودی موجب مسایل دردآوری در منطقه شده است و ما به نیابت از کل منطقه در جنگ با آنها هستیم.

وی گفت: در ظاهر جنگ عربستان سعودی با یمن به دلیل مشروعیت بخشیدن به حکومت منصور هادی رئیس جمهور مخلوع و فراری یمن بوده است اما در واقع این جنگ به دلیل روحیه سلطه طلبی عربستان سعودی بوده است که می خواهد یمن زیر سلطه آنان باشد.

نالف القانص اظهار کرد: انقلاب مردم یمن را به کودتا تعبیر کردند و به این بهانه به سرکوب مردم بی گناه پرداختند اما ملت یمن هستند که با حمایت های کشورهای دوست، یمن را گورستان سعودی ها خواهیم کرد. عربستان سعودی با پول کلانی که در اختیار دارد به دنبال کسب اعتبار در سطح بین المللی است اما به غیر از پول، چیز دیگری در اختیار ندارد و امیدواریم تمامی کشورهای دنیا این مسئله را درک کنند و به متجاوزین بها ندهند.

کد خبر : ۳۱۸۰۲۸