خبرگزاری کار ایران

بحران سوریه محور گزارش رسانه‌های خارجی؛

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

سخنان امروز -یکشنبه- رهبر انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه، سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، در رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ایلنا، اینترنشنال بیزینس تایمز با انتخاب عنوان «ایران به دستور آیت‌الله خامنه‌ای واردات از آمریکا را مسدود می‌کند»، سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.

اینترنشنال بیزینس تایمز نوشت: پس از برداشته شدن تحریم‌هایی که یک دهه بر ایران تحمیل شده‌اند، این کشور باتوجه به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، واردات از ایالات متحده آمریکا را ممنوع می‌کند.

این رسانه ادامه داد رهبر معظم ایران از مردم این کشور خواستند تا پس از برداشته‌شدن تحریم‌ها مراقب واردات کالاهای غیرعادی باشند و از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا خودداری کنند.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره درخواست مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات در سوریه، سخنان ایشان را منتشر کرد.

رویترز نوشت: رهبر معظم ایران که در نشست سالانه با دیپلمات‌های ارشد جمهوری اسلامی سخنرانی می‌کرد، تنها راه‌حل بحران سوریه و پایان دادن به جنگ داخلی این کشور را برگزاری انتخابات در سوریه عنوان کرد.

در ادامه اورشلیم‌پست نیز در بازتاب سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا اصلی‌ترین مشکل خاورمیانه است نه راه‌حل آن، نوشت: رهبر ایران با اشاره به تفاوت در اهداف جمهوری اسلامی و آمریکا در رابطه با مسائل منطقه‌ای، مذاکره با این کشور را بیهوده دانست.

پایگاه خبری دیلی‌استار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت برگزاری انتخابات در سوریه سخنان ایشان را منتشر کرد و نوشت: رهبر ایران با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سوریه تنها به دنبال منافع خودشان بوده و در پی حل مشکل این کشور نیستند، گفت که آینده سوریه باید توسط مردم همین کشور تعیین شود و نه بوسیله زور و اجبار قدرت‌های خارجی.

دیگر رسانه‌های بین‌المللی نیز ضمن انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب نسبت به آن واکنش نشان دادند.

کد خبر : ۳۱۸۳۳۰