خبرگزاری کار ایران

پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا:

مراجع ۴گانه گزارش‌ مستند ارائه کنند/ شورای نگهبان به حاشیه‌سازی‌ توجه نکند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قضاوت‌های شورای نگهبان همواره مبتنی بر اسناد و مدارک است و مراجع چهارگانه باید گزارش‌های خود را مستند ارائه کنند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: شورای نگهبان جایگاه حقوقی و قانونی خود را دارد و طبق معمول ادوار گذشته یک وظیفه نظارتی برعهده دارد  که موظف است عملکرد و صلاحیت کاندیدا‌ها را ارزیابی کند. استعلام‌هایی که صورت می‌گیرد مبتنی بر مستنداتی است که از مراجع چهارگانه مشخص شده در قانون به دست می‌آید. بر این مبنا توقع ما از شورای نگهبان انجام وظایف قانونی‌اش است و ان‌شاءالله شورای نگهبان تسلیم حاشیه‌سازی‌ها نشود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: قضاوت‌های شورای نگهبان همواره مبتنی بر اسناد و مدارک است و مراجع چهارگانه باید گزارش‌های خود را مستند ارائه کنند. در این شرایط اگر مراجع دیگری هم وجود داشته باشد؛ حتی اگر این مراجع مردمی باشند که در گذشته سابقه دارد، حتما باید مستندات کامل ارائه شود و در این صورت شورای نگهبان این گزارش‌ها را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ  در پیش‌بینی گرایش سیاسی مجلس دهم خاطر نشان کرد: البته بنده امیدوارم اکثریت مجلس دهم را اصولگرایان تشکیل دهند. با توجه به اینکه نگاه ما به اصولگرایی نگاهی جدی است٬ طبیعتا باید مجموعه‌ای از سلایق را در نظر بگیریم و باید تلاش کنیم همه اصولگرایان را به اتفاق‌نظر برسانیم.

کد خبر : ۳۱۸۴۵۴