خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری:

جامعه مدرسین تنها درباره انتخابات قم اظهار نظر می‌کند/ حسینی سخنگوی لاریجانی نیست

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفـ: به یاد ندارم آقای حسینی سخنگوی آقای لاریجانی باشد و مسائلی که درباره جدایی لاریجانی از اصولگرایی مطرح می‌کنند٬ تحلیل و توهم ایشان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدرضا باهنر در نشست خبری خود در محل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان٬ استکبارستیزی را یکی از ویژگی‌های نظام ایران برشمرد و گفت: این شاخصه باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

جامعه مدرسین تنها درباره انتخابات قم اظهار نظر می‌کند

وی در پاسخ به سوالی درباره وعده‌ای که برای تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان در مهرماه امسال داده بود٬ گفت: جلسات شورای هماهنگی به‌صورت منظم برگزار می‌شود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده در انتخابات مجلس وارد مصادیق نخواهد شد و نهایتاً تنها درباره انتخابات قم اظهار نظر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله درباره مجلس خبرگان مسائل به خوبی پیش می‌رود٬ گفت: بعد از این اظهارنظر جامعه مدرسین، جامعه روحانیت مسئولیت محوریت انتخابات را برعهده گرفته٬ اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم. هرچند جلسات عزاداری محرم نیز در این تاخیر تاثیرگذار بود و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

شوراهای انتخاباتی در کلانشهرها تشکیل شده است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به وجود ۱۷۰ حوزه تک‌نماینده در کشور گفت: چون در ایران یک حزب تمام عیار سازمان یافته چه در میان اصلاح‌طلبان و چه در میان اصولگرایان وجود ندارد٬ لذا رسیدن به ائتلاف مشکل است.

نایب رئیس مجلس افزود: بحث لیست انتخاباتی درباره ۳۰ نفر تهران و کلانشهرهایی مثل تبریز، اهواز، مشهد و اصفهان است و در این شهر‌ها نیز شوراهایی تشکیل شده است.

انتخاب لیست ۳۰ نفره از ثبت‌نام ۱۰۰۰ هزار نفر در حوزه تهران

وی پیش‌بینی کرد در تهران هزار نفر ثبت‌نام کنند و ۱۰۰ نفر از آنها برای اصولگرایان قابل بررسی باشند و در ‌‌نهایت با رایزنی‌ها لیست ۳۰ نفره از میان این ۱۰۰ نفر از بین افرادی که بیشترین مقبولیت را دارند٬ انتخاب شوند.

حضور احمدی‌نژاد در ائتلاف اصولگرایان

این فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور احمدی‌نژاد در ائتلاف اصولگرایان گفت: احمدی‌نژادی‌ها طیف‌های گسترده‌ای هستند و گرایش‌های مختلفی دارند.

حسینی سخنگوی لاریجانی نیست

محمدرضا باهنر درباره لاریجانی نیز گفت: با اینکه نزدیکان ایشان هنوز نتوانسته‌اند حزبی تاسیس کنند٬ اما ظرفیت بزرگی برای اصولگرایی هستند و امیدواریم در مجموعه باشند تا بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

وی درباره اظهارات حسینی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد گفت: به یاد ندارم آقای حسینی سخنگوی آقای لاریجانی باشد و مسائلی که درباره جدایی لاریجانی از اصولگرایی مطرح می‌کنند٬ تحلیل و توهم ایشان است. آقای لاریجانی ظرفیت جریان اصولگرایی است و کسی نمی‌تواند او را در طیف دیگر معرفی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اصولگرایی رگه‌های مختلف تندرو و معتدل دارد و طبیعی است که بین اینها اختلاف باشد و وقتی بحث وحدت مطرح می‌شود؛ بحث ما ائتلاف سیاسی است و وحدت ایدئولوژیک مد نظر ما نیست.

توضیح باهنر درمورد نشست وین

باهنر درباره نشست وین گفت: ما که خودمان را دعوت نکرده بودیم. کشورهای دیگر بودند که به این نتیجه رسیدند که بدون حضور ایران راه‌حلی برای سوریه وجود ندارد و کشورهایی که قبلاً برای حضور ایران شرط می‌گذاشتند٬ ناچار شدند این بار شرایط ایران را بپذیرند و ما نیز شرط گذاشتیم که درباره بشار اسد خود مردم سوریه تصمیم بگیرند و بحث تجزیه سوریه نیز به هیچ عنوان مطرح نشود و جمع‌بندی‌ها نیز که قرار بود علیه بشار اسد باشد٬ با حضور ایران به چالش کشیده شد و قرار بر این شد که نشست‌هایی با حضور معترضان غیرمسلح سوری تشکیل شود.

محمدرضا باهنر درباره برنامه‌های صدا و سیما که موجب ریزش مخاطلبان رسانه ملی و تمایل آنان به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای شده است گفت  مدیریت صدا و سیما از مدیریت‌های پیچیده،‌سنگین و بسیار حساس است زیرا از طرفی باید منعکس کننده معدل افکار عمومی کشور باشد و از طرف دیگر هم سیاست‌های نظام را رعایت کند لذا مدیریت این نهاد کار بسیار سختی است.

وی افزود با این‌حال آقای سرافراز از اصولگراهای ریشه دار کشور هستند با این حال صدا و سیما به شکلی رفتار کند که موجب ریزش مخاطبان رسانه ملی نشود.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حادثه سیل اخیر گفت: مجلس، دولت و سایر مسئولین تصمیم ساز اگر می‌خواهند خود را اثبات کنند با نفی گذشته کار درستی نیست البته که حوادث طبیعی که رخ می‌دهد طبیعتا قابل پیش بینی هم نیست.

نایب رئیس مجلس درباره انتخابات ترکیه نیز اظهار کرد: ترکیه کشور بزرگی در منطقه است و ما خصومت استراتژیک با ترکیه نداریم گرچه بعضی از سیاست‌هایشان را نمی‌پسندیم یا برخی از کارهایشان را به نفع منطقه نمی‌دانیم. وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه قصد دخالت در امور داخلی کشور را نداریم گرچه بعضی وقت‌ها اگر اختلاف موضع هم داشته‌ایم نگاه ما خیرخواهانه بوده است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره رسیدن به وحدت از سوی اصولگرایان گفت نبود یک حزب فراگیر و بزرگ مشکل بزرگ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است و لذا در هر انتخاباتی رسیدن به وحدت مسئله وقت‌گیر و عموما کم نتیجه برای فعالان سیاسی شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه از کدام حوزه انتخابیه تهران یا کرمان برای مجلس دهم ثبت نام خواهد کرد گفت در این زمینه هیچ چیزی هنوزمشخص نیست.

کد خبر : ۳۱۸۶۴۰