خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد:

تصویب سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری خارجی در شورای اقتصاد

سخنگوی دولت گفت: شورای اقتصاد در جلسه روز گذشته قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال آینده به ازای هر کیلو ۱۲۷۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: دولت با هدف تأمین امنیت غذایی مردم و افزایش تولید از طریق پرداخت وجوه در موقع مقرر و افزایش قیمت خرید تضمینی تلاش کرد قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد.

وضعیت خرید تضمینی گندم در سال جاری

وی گفت : قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۱۵۰ تومان است و این در حالی است که قیمت خرید تضمینی در سال ۱۳۹۱ مبلغ ۴۲۰ تومان بود.

سخنگوی دولت افزود: این روند در قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای هم رعایت شده است و در سال جاری شاهد افزایش تولید برگ سبز چای به میزان ۳۰ درصد بوده ایم.

نوبخت با اشاره به اختصاص ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای خرید گندم گفت: دولت برای تأمین این منابع تسهیلاتی را از چند بانک خصوصی دریافت و در اختیار گندم کاران قرار داد که باید با سود مقرر به شبکه بانکی بازگرداند.

  بخش کشاورزی ۵/۷  درصد رشد داشت

سخنگوی دولت در ادامه گفت: مرکز آمار ایران رشد اقتصادی شش ماهه اول امسال را یک درصد اعلام کرده که بیشتر آن مربوط به بخش کشاورزی و خدمات است.

محمدباقر نوبخت افزود: علاوه بر بخش کشاورزی که رشد  ۵/۷  درصدی داشت بخش خدمات هم در شش ماهه نخست سال٬ ۹ دهم درصد رشد داشته است و این در حالیست که رشد بخش صنعت منفی ۱/۱ درصد بوده است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش فعالان بخش صنعت و سیاست‌های دولت رشد این بخش هم مثبت شود.

نوبخت با اشاره به افزایش بارندگی‌های در چند روز اخیر با بیان اینکه بابت خسارت سیل به مردم متأثر شدیم و تلاش می کنیم بخشی از این خسارات را جبران کنیم، ابراز امیدواری کرد که این بارندگی‌ها رشد کشاورزی را در سال آینده افزایش دهد. همین که سفره های زیرزمینی و آب پشت سدها افزایش یابد امری امیدبخش است.

  تصویب سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری خارجی در شورای اقتصاد

سخنگوی دولت گفت: شورای اقتصاد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ارزش ۶ میلیارد دلار را برای اجرا تصویب کرد.

 محمدباقر نوبخت افزود: در این طرح یک شرکت اروپایی برای احداث چهار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۳۵۲۰ مگاوات و یک نیروگاه بادی، جمعاً‌ به مبلغ ۶ میلیارد دلار، قراردادی را با وزارت نیرو امضا کرد.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری نسبتاً‌ بزرگ در طول سال جاری و در شرایط سیاسی که هنوز برجام و رفع تحریم‌ها به‌درستی آغاز نشده، صورت گرفته است.

نوبخت تصریح کرد: سالانه ۵۰۰۰ مگاوات برای پاسخگویی به نیازهای اقتصادی باید ظرفیت نیروگاه‌های خودمان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ان‌شاء‌الله این توفیق را داشته باشیم که در ماه‌ها و سال‌های آینده از این دست اخبار برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران گزارش بدهیم.

سخنگوی دولت در مورد ماهیت کشور خارجی که در ایران سرمایه گذاری کرده است٬ گفت: این یک کشور اروپایی است.

وی از اعلام جزئیات خودداری کرد و افزود: خیلی از این شرکت‌ها کارها را انجام داده اند و مترصدند که از ۲۴ آذر به بعد کار خودشان را انجام دهند ولی این شرکت که بعداً معرفی می‌کنیم به همکاری معتقد است و به همین جهت از ماه‌های گذشته کار خود را آغاز کرده است.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۱۸۸۳۰