خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در همایش مدیران کل حراست استانداری‌ها:

هیچ فرد یا گروهی خارج از چارچوب قانون حق دخالت در انتخابات ندارد

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات محور سیاست داخلی و مظهر اقتدار ملی است، گفت: هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور٬ عبدالرضا رحمانی‌فضلی  پیش از ظهر امروز در سخنانی در همایش مدیران کل حراست استانداری‌های سراسر کشور، سازمان‌های تابعه و مدیران حراست فرمانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استان، اظهار داشت: مهمترین موضوع سیاست داخلی کشور، انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی به مفهوم افزایش توان و اقتدار ملی کشور است.

وزیر کشور با اشاره به شرایط خاص منطقه و موفقیت‌های روزافزون نظام در عرصه‌های سیاست داخلی و خارجی و وحدت و تقویت انسجام و همگرایی در کشور گفت: حوادث منطقه به‌ویژه در عراق، سوریه و یمن نشان‌دهنده دست داشتن آمریکا، تعدادی از کشورهای غربی دنباله رو آمریکا و برخی کشورهای منطقه که در آنها تعصب، تحجر و خشونت نهادینه شده، در این حوادث است و اهداف مشترک هر دو گروه، مبارزه با انقلاب اسلامی و خاستگاه آن جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در همه مکان‌ها، زمان‌ها، شرایط و موقعیت‌ها و با روش‌های شرعی و قانونی باید از حقوق ملی خود دفاع کنیم، افزود: اگر در برجام موفق عمل کردیم به‌دلیل هدایت‌های مقام معظم رهبری، مدیریت مستقیم ریاست جمهوری، توانمندی ملی، امنیت داخلی، تاثیرگذاری در تحولات منطقه‌ای، تلاش تیم مذاکره کننده و توفیقات کشور در عرصه سیاست داخلی است.

رحمانی فضلی، حضور با شکوه مردم در انتخابات سال 92، ایجاد امید، اتحاد و انسجام داخلی، همگرایی و هم افزایی بین مسئولان و اجرای برنامه های عملی در جهت کسب اقتدار ملی و توانمندی های کشور را دلیل تغییر تاکتیک دشمن و بازگشت آنها به میز مذاکره دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در سال 91 ، دشمن به فکر تکرار حوادث سال 88 در کشور بود، اما در سال 92 با هدایت‌های مقام معظم رهبری و درایت و هوشمندی مردم، انتخابات با شکوهی در کشور برگزار شد و دشمنان نظام نتوانستند از زمینه ایجاد تنش اجتماعی در انتخابات، سوءاستفاده کنند.

وزیر کشور برگزاری انتخابات با شکوه و حضور گسترده مردم در انتخابات اسفندماه امسال را مایه یأس دشمن در آسیب رساندن به نظام مبتنی بر رای مردم خواند و گفت: برای نا امیدی دشمن باید انتخابات به عنوان محور اصلی سیاست داخلی و به صورت با شکوه، رقابتی و سالم برگزار شود تا اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی کشور حفظ و تقویت گردد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند. وظیفه عمومی همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، تشویق و ترغیب مردم برای حضور هرچه باشکوه‌تر در انتخابات است و باید وظایف خاص و قانونی خود را در قبال برگزاری انتخابات انجام دهند.

وزیر کشور خطاب به مدیران حراست استانداری‌های سراسر کشور گفت: شما به عنوان حراست نقش مهمی در برگزاری انتخابات امن و قانونی دارید و رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات باید بطور جدی و قاطع رعایت و بر تحقق این امر مهم نظارت شود تا خدشه‌ای به اعتماد عمومی مردم وارد نگردد.

رحمانی فضلی گفت: رعایت بی‌طرفی و برگزاری سالم، قانونی و توام با امنیت انتخابات یک اصل بسیار مهم است و این امر مستلزم حضور موثر مسئولان حراست در انجام وظایف و رصد تمام فعالیت‌های مرتبط با برگزاری صحیح انتخابات است.

وزیر کشور تاثیرگذاری و نقش بی‌بدیل ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای را ناشی از قدرت ملی مردم و حضور آنها در صحنه‌های مهمی چون انتخابات عنوان کرد و افزود: امروز به پشتوانه همین اقتدار است که کشور ما به این جایگاه رفیع فعلی دست یافته است.

کد خبر : ۳۱۸۹۵۷