خبرگزاری کار ایران

علوی در همایش مدیران کل حراست استانداری‌ها:

نمی‌توانیم در راستای ماموریت‌ها٬ کرامت انسان‌ها را سلب کنیم

وزیر اطلاعات گفت: چون خداوند به انسان‌ها کرامت اعطا کرده است٬ کسی حق سلب آن را ندارد. ما نمی‌توانیم در راستای ماموریت‌ها حاکمیتی این کرامت را سلب کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در صبح امروز سه شنبه طی سخنانی در همایش مدیران کل حراست استانداری‌های سراسر کشور و سازمانهای تابعه٬ مدیران حراست فرمانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استان در وزارت کشور عنوان کرد: برای هدایت جامعه به مسیر صحیح باید بهداشت روانی مردم تأمین و کرامت و شخصیت انسان‌ها حفظ شود.

وزیر اطلاعات گفت: کاراطلاعاتی٬ امنیتی و حراستی در نظام اسلامی باید در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد و چارچوب کارمجموعه حراست، حفظ کرامت و شخصیت انسان‌هاست و هرچه کرامت انسان‌ها بالا‌تر برود٬ اعمال خلاف و ناهنجاری‌ها خو د به خود کاهش می‌یابد. کار حراستی، کار اطلاعاتی و امنیتی در نظام جمهوری اسلامی با سایر کشور‌ها متمایز و متفاوت است. کار حراستی، کار اطلاعاتی و امنیتی و هر کار دیگری در نظام جمهوری اسلامی باید در چارچوب شرع مقدس باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه باورهای ایمانی در پرتو آرامش و امنیت رشد می‌کند٬ افزود: باید هویت و کرامت مردم در حد اعلاء محترم شمرده شود تا جامعه به بالندگی برسد و زیربنای رفتار سازنده افراد درمحیط‌های کاری فراهم شود. چون خداوند به انسان‌ها کرامت اعطا کرده است٬ کسی حق سلب آن را ندارد. ما نمی‌توانیم در راستای ماموریت‌ها حاکمیتی این کرامت را سلب کنیم و این کرامت انسان باعث نشاط شادابی و پویایی جامعه بشری است، حتی خود انسان هم نمی‌تواند این کرامت را از خود سلب کند و تن به ذلت بدهد و این کرامت را پیش پای دیگران و با تسلیمش در برابر ظلم و زورگویی این کرامت را قربانی و ذبح بکند بلکه باید این کرامت را پررنگ‌تر بکند پررنگی این کرامت به وسیله حالت خداترسی است و نتیجه این حفظ کرامت در بهداشت روانی جامعه تاثیر بسیار بالایی دارد.

علوی یکی از اهداف حکومت اسلامی را برقراری امنیت بر اساس شرع وقانون نام برد و افزود: بهترین نتیجه کار اطلاعاتی فعالیت توأم با اخلاق است و می‌توانیم وظایف حراستی و صیانتی خود را با رعایت اخلاق حسنه انجام دهیم.

وزیر اطلاعات خطاب به مدیران حراست مجموعه وزارت کشور گفت: تلاش کنید در مجموعه‌ای که مسئولیت صیانت، حفاظت و حراست آن را دارید، کرامت انسانی محفوظ و حرمت آنها حفظ شود.

وی افزود: راهبرد اسلام ایجاد فضای آرامش در جامعه است، شما در محیط‌های کاری خود ضمن اعتماد به کارکنان و ایجاد آرامش٬ استرس را از آنها دور کنید تا وظایف خود را با آرامش انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت٬ کرامت و شخصیت کارکنان گفت: آسیب‌های کاری را قبل از اینکه کسی دچار شود شناسایی و اعلام کنید، ماموریت شما در درجه اول صیانتی است. ابزار رعب ابزاری برای مدیریت دشمن و کفار است و مربوط به جامعه خودی نیست٬ ابزار مدیریت نیروی خودی محبت کردن، مهرورزی و فراهم ساختن فضای کاری سالم و با نشاط است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حراست باید در جهت افرایش هوشیاری کارکنان مجموعه‌های تحتمدیریت خود تلاش کند افزود: استفاده از ابزار هنر و ارائه آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان در ارتقاء سطح هوشیاری و آمادگی حراست برای برخورد با ناهنجاری‌ها کمک شایانی خواهدکرد و یک عنصر حراستی بایستی از یک وارستگی ٬ تقوا و آراستگی برخوردار باشد تا اثربخش و مثبت عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی به نقش مهم حراست وزارت کشور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری آرای مردم را حق‌الناس نامیده‌اند٬ نامزدی داوطلبان نمایندگی نیز حق‌الناس است که نمی‌توانیم آنرا به سادگی سلب کنیم مگر اینکه حجت شرعی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات دو قطبی شدن جامعه در انتخابات پیش رو را به نفع دشمن خواند و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب، در رأس نظام هست و هر انچه است در طول ایشان قرار دارند ما چیزی عرض مقام معظم رهبری نداریم و نمی‌شناسیم و همه زیر چ‌تر معظم له هستیم.

وی گفت: جامعه ما یک ساختار دارد و سلائق مختلف سیاسی مبنای ایجاد قطب نیست.

در پایان جلسه وزیر اطلاعات به پرسش‌های مسئولین حراستی پاسخ دادند.

کد خبر : ۳۱۸۹۹۰