خبرگزاری کار ایران

عضو شورای نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد:

شکایت شورای‌عالی امنیت ملی از چند نماینده مجلس

عضو شورای نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: برخی از این شکایت‌ها به مسئله هسته‌ای ارتباط دارد اما از آن‌جا که حدود ۵ ماه پیش طرح شده، به مسائلی که در روزهای تصویب برجام در مجلس پیش آمد، مربوط نیست.

غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اعلام خبر شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از برخی از نمایندگان اظهار داشت: این شکایت‌ها که عموماً مربوط به حدود ۵ ماه گذشته است، در دادگاه طرح شده و قضات نیز بنابر قانون در این خصوص که آیا آنچه ازسوی نمایندگان انجام گرفته، خارج از حوزه اختیارات و فعالیت‌های نمایندگی‌شان بوده یا خیر، از «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» استعلام‌هایی به عمل آورده‌است.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه موضوع شکواییه‌ها لزوماً مربوط به بررسی برجام در مجلس نیست، اعلام کرد: البته برخی از این شکایت‌ها به مسئله هسته‌ای ارتباط دارد اما از آنجا که حدود ۵ ماه پیش طرح شده، به مسائلی که در روزهای تصویب برجام در مجلس پیش آمد، مربوط نیست.

اسدالهی در پاسخ به این سوال که آیا «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» قصد ندارد اهانت برخی نمایندگان به وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را بررسی کند، یادآور شد: «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» هیچ‌گاه راساً به مسائل ورود نمی‌کند. بنابر قانون بررسی‌های هیات نظارت تنها پس از طرح شکایت از سوی افراد یا ارسال گزارش آغاز می‌شود و تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آقای ظریف و صالحی به دستمان نرسیده‌ است.

کد خبر : ۳۱۹۲۲۲