خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار فیصل مقداد:

کنفرانس وین تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی سوریه بود

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که برای رایزنی‌های سیاسی در تهران به سر می‌برد، ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدجواد ظریف اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه بر اصول روشن، منطقی و ثابت مبتنی است. ما معتقدیم مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند و دیگران حداکثر می‌توانند نقش تسهیل‌کننده در روند سیاسی سوریه و کمک به حل بحران داشته باشند.

ظریف با اشاره به برگزاری کنفرانس وین در خصوص سوریه اظهار داشت: این کنفرانس تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خومان را به طور شفاف بیان کردیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مسأله سوریه راهکار سیاسی دارد و نباید هیچ موضعی بر مردم این کشور تحمیل شود.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد هم ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه خاطرنشان کرد: بنده حامل سلام‌های گرم جناب آقای بشار اسد برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستم.

وی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه در تاریخ ثبت خواهد شد و مواضع ایران همواره مورد قدردانی دولت و ملت سوریه قرار گرفته است. ما از تلاش‌های گذشته و اخیر شما در خصوص کمک به حل بحران سپاسگزاریم و ملت سوریه نقش مثبت ایران را در حافظه تاریخی خود نگاه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۱۹۲۹۱