خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

احتمال ورود نظرات شخصی در ارسال گزارش به مراجع تایید صلاحیت

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ممکن است افرادی که این گزارش‌ها را در اختیار مراجع چهارگانه یا شورای نگهبان می‌گذارند، نظرات شخصی خود را هم در آن دخیل کنند و شورای نگهبان باید مراقب باشند که چنین اتفاق‌هایی نیافتد، چراکه بروز این اتفاق‌ها گناه بزرگی است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس دهم در اسفندماه جاری، اظهار داشت: اصولاً شورای نگهبان باید هر مسئولیتی که در چارچوب قانون و شرع دارد، انجام دهد و ان‌شاءالله کاری خلاف قانون و شرع انجام نخواهد داد.

وی افزود: تا زمانی که مستندی از تخلف شورای نگهبان یا مراجع چهارگانه ارائه نشده، بر اساس ظن و گمان نمی‌توان چیزی را زیر سوال برد و واقعیت این است که خبری از ارسال چنین گزارش‌هایی ندارم.

پزشکیان اضافه کرد: البته ممکن است،‌ کسانی که مسئولیت بررسی پرونده‌ها را برعهده دارند، به‌درستی اطلاعات را دریافت نکنند. این‌که بگوییم نباید بررسی صلاحیت کاندیداها انجام بشود، یک بحث است و اینکه بگوییم افرادی که مسئولیت بررسی صلاحیت‌ها را برعهده دارند، به درستی این کار را انجام نمی‌دهند، بحثی دیگر است. 

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد:‌ بعضاً شاهد بودیم، مسئول یا نهادی، یک کاندیدا را صددرصد تایید می‌کند و مسئول یا نهاد دیگر همان کاندیدا را صددرصد رد می‌کند و این سوال پیش می‌آید اگر فردی تا این حد مشکل داشته، چرا یک مرکز قضایی و امنیتی بی‌اطلاع بوده‌ است. همین‌طور می‌بینیم درحالی که مراکز امنیتی و اطلاعاتی هیچ پرونده‌ای درباره یک کاندیدا ندارند، یک فرد حقیقی مدعی می‌شود فلان مسئول دچار چنان مشکلی می‌شود

پزشکیان در پایان تصریح کرد: خیلی‌وقت‌ها ممکن است، افرادی که این گزارش‌ها را در اختیار مراجع چهارگانه یا شورای نگهبان می‌گذارند، نظرات شخصی خود را هم در آن دخیل کنند و شورای نگهبان باید مراقب باشند که چنین اتفاق‌هایی نیافتد، چراکه بروز این اتفاق‌ها گناه بزرگی است.

کد خبر : ۳۱۹۳۴۴