خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

استکبار با قدرت رسانه همه چیز را وارونه و به نفع خود جلوه می‌دهد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طبق اسناد قطعی و مطمئن جنایت آمریکا قابل اثبات است و این ملت ایران است که باید غرامت خون ۲۵۰هزار فرزندش را از آمریکا بگیرد.

به گزارش ایلنا، مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و رئیس جدید سازمان بسیج هنرمندان عصر روز چهارشنبه در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حسین قنادیان رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، غلامرضا منتظری رئیس جدید سازمان بسیج هنرمندان، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، علیرضا قزوه و جمعی از هنرمندان و مدیران بسیجی برگزار شد.

در این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه ما مدیون ایثار، فداکاری و حرکت با بصیرت شهدا هستیم، گفت: هدف بسیج مرام آزادگی، حقیقت‌جویی، عدالت‌خواهی و بیدار کردن فطرت بشری است و براساس این مرام، تجمع انسان‌ها و مستضعفین در کنار هم، برای مقابله با دیوصفتانی است که همه امکانات روی زمین را در مقابله با حقیقت مصادره کرده و به کار گرفتند.

وی ادامه داد: خداوند در فطرت همه انسان‌ها عدالت‌خواهی، حق‌جویی و حقیقت طلبی قرار داده و هنر جوشش عواطف و احساساتی است که قاعدتاً باید مبتنی بر فطرت باشد و نوع اصیل هنر‌‌ همان است که بر پایه فطرت انسانی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز مثل بسیاری از نعمت‌هایی الهی که بدست اشقیاء و شیطان صفتان مصادره شده، ابزار و امکانات هنر نیز برای خاموش کردن نور حقیقت در اختیار و مورد استفاده آن‌ها قرار گرفته است، همانند علم که نعمت بزرگی برای انسان است و امروز می‌بینیم که چطور توسط دشمن مصادره شده است و آن را تبدیل به موشک‌های مرگ بار، بمب اتم و شیمایی، گاز اشک آور و... کرده‌اند و از آن برای کشتن مردم بی‌گناه استفاده کرده و با کشتن نوزاد یمنی و فلسطینی، خاطره حرمله کودک کش را زنده می‌کنند.

وی بر استفاده دشمن از ابزار هنر بر خلاف فطرت الهی انسان تاکید کرد و ادامه داد: استکبار جهانی با بکار گرفتن و مصادره هنر، این نعمت الهی در مسیر خلاف فطرت انسان، کثیف‌ترین و شقی‌ترین انسان یا حکومت را بهترین یا انساندوست‌ترین حکومت جلوه می‌دهند.

نقدی افزود: آمریکا و کشورهای مستکبر غربی جنایت‌های زیادی مرتکب شدند و این جنایت‌ها تمامی ندارد؛ از اشغال نظامی، قتل و غارت آن‌ها گرفته تا حمایت از دیکتاتور‌ها و راه انداختن شکنجه‌گاه‌ها و کودک کش و... جنایت‌هایی است که همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل بسیج تأکید کرد: آمریکا و هم پیمانان مستکبرش با تمام این جنایت‌های آشکار و پنهان مدعی درجه یک حقوق بشر می‌شوند و در حالی که چشمان خود را بر کشتار شبانه روزی زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی و یمنی به دست رژیم صهیونیستی و آل سعود بسته‌اند و از آن حمایت می‌کنند، ادعای دروغ می‌کنند با یک زن زندانی در بیمارستان زندان در ایران بد رفتاری شده و آن را مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌خوانند و علیه دست به اقدامات بین المللی می‌زنند.

وی با طرح این سؤال که این جنایت کاران چطور با شعبده بازی طرفدار درجه یک حقوق بشر می‌شوند، اظهار داشت: با استفاده از موهبت هنر است که با شعبده بازی دیو در لباس فرشته خود را فرشته نشان می‌دهد.

نقدی با اشاره به رفتار اخیر رئیس جمهور آمریکا در دادن پیام نوروزی و خواندن شعر حافظ به زبان فارسی و...، ادامه داد: آمریکا با سحر رسانه و جادوی هنر چهره جنایت کار خود را جور دیگری جلوه می‌دهد و مدعی حقوق بشر می‌شود؛ اما در عین حال برای کشتگان آمریکایی حادثه سال ۶۳ لبنان که ۲۵۰ اشغالگر این کشور در لبنان با بمب گذاری یک گروه از کشور دیگری کشته شده‌اند، ایران را متهم می‌کنند و علاوه بر ۲ و نیم میلیارد دلاری که در گذشته به عنوان غرامت از اموال بلوکه شده ملت ما برداشته‌اند، ادعای ۴۶ میلیارد دلار غرامت از ملت ایران می‌کند و می‌خواهد آن را از اموال بلوکه شده این ملت برداشت کند.

وی ادامه داد: در طول انقلاب و پس از آن و دوران دفاع مقدس بیش از ۲۵۰ هزار نفر از فرزندان این ملت مستقیماً به دست آمریکا یا با واسطه به دستور آمریکا به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیده‌اند که طبق اسناد قطعی و مطمئن جنایت آمریکا قابل اثبات است و این ملت ایران است که باید غرامت این کشتگان را از آمریکا بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین رفتار آمریکا با گروه تروریستی منافقین را نمونه بارزی از دروغ‌پردازی و سیاسی کاری و جنایت علیه ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: منافقین برعلیه ملت ایران جنایت می‌کردند، تا روزی که سه آمریکایی را به قتل رساندند، به این دلیل این گروه در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت، اما پس از مدتی که در جهت منافع آمریکا جنایت‌های خود را علیه ملت ایران ادامه دادند و در حالی که بیش از ۱۲ هزار نفر از رئیس جمهور گرفته تا کودکان و زنان بی‌دفاع ملت ایران را به خاک و خون کشیدند، از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده و مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز استکبار با قدرت هنر و رسانه همه چیز را وارونه و به نفع خود جلوه می‌دهد، اضافه کرد: افرادی هم که به اسم هنر در این مسیر حرکت می‌کنند و در کتمان حقیقت همدست مستکبرین می‌شوند، مصداق کسانی هستند که هنرشان را به پول فروخته‌اند.

نقدی با بیان اینکه هنرمند باید ظرفیت زیادی داشته باشد و هنرمند به واسطه هنرش مشهور می‌شود، ادامه داد: هنر ظرفیت بالایی می‌خواهد، اگر ظرف انسان کوچک باشد شهرت و جایگاهی که هنر می‌آورد باعث می‌شود فرد خود را گم کند. مثل خانمی که به واسطه هنر به شهرت می‌رسد و حجابش را بر می‌دارد؛ او هنرش را به پول فروخته، نه اینکه با عقل منطق به تعالی رسیده باشد، بلکه ظرفیت این شهرت و هنر را نداشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مزیت ما این است که هنر و حرفمان همراه با فطرت خدا جوی انسانی است و در حالی که تمام امکانات و رسانه‌ها در اختیار مستکبرین است، پیام ما و هنر هنرمند متعهد ما هر چه قدر هم که کم باشیم و امکانات هم در اختیارمان نباشد، در دنیا شنیده و دیده شده و فراگیر می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: در هر جای دنیا که گروهی از ظلم و ستم به ستوه می‌آیند و از استکبار مستکبرین به تنگ آمده و قیام می‌کنند، شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهند و پرچم آمریکا را آتش می‌زنند.

در این مراسم غلامرضا منتظری به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج هنرمندان معرفی شد.

منتظری که دارای دکترای فرهنگ و تمدن اسلامی است پیش از این از سوی بسیجیان استان گلستان به عنوان رییس مجمع بسیج استان گلستان انتخاب شده بود.

مسئول جدید بسیج هنرمندان که ۸ سال مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز بوده است سال‌ها مسئولیت گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌های مازندران- گیلان و گلستان را برعهده داشته و دبیری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی نیز از جمله فعالیت‌های بر عهده داشته است.

همچنین در ادامه از یک دهه تلاش‌های ارزنده حسین قنادیان مسئول قبلی سازمان بسیج هنرمندان نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر : ۳۱۹۴۴۷