خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اراکی در نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب در بیروت:

فلسطین، مسئله محوری جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به این‌که «مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است» گفت: دشمنان اسلام تلاش زیادی می‌کنند تا اجازه ندهند امت اسلام به مسئله فلسطین و مقاومت بپردازد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محسن اراکی در یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب ضمن تشکر از حضور اعضا در این نشست، اظهار کرد: دشمنان جهان اسلام تلاش می‌کنند که امت اسلامی را از هم بپاشند و مهمترین اقدام آنها در شرایط کنونی این است که نگذارند امت اسلامی نقش اصلی خود را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه «تلاش دشمنان اسلام بویژه بعد از شروع بیداری اسلامی طی سال‌های اخیر تشدید شده است» اظهار کرد: دشمنان اسلام با ایجاد توطئه‌های زیادی علیه امت اسلامی از جمله ایجاد تنش و درگیری میان امت اسلامی و ایجاد جنگ‌های داخلی تلاش کرده‌اند تا در صفوف مسلمین شکاف ایجاد کنند تا امت اسلامی به اهداف خود نرسد.

اراکی با اشاره به اهم فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب طی سال‌های اخیر تصریح کرد: تأسیس اتحادیه علمای مقاومت یکی از اقدامات مهم مجمع طی سال‌های اخیر است، زیرا مقاومت و مسئله فلسطین نکته بسیار مهمی است که می‌تواند امت اسلامی را گرد هم بیاورد.

وی با بیان این‌که «مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است و مسئله فلسطین یکی از مسائلی است که همه جهان اسلام روی آن اتفاق نظر دارند» اظهار کرد: در شرایط فعلی نیاز داریم که همه تلاش‌ها را در راه حمایت از مقاومت و فلسطین بسیج کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که «تلاش دشمنان اسلام این است که اجازه ندهند امت اسلام به مسئله فلسطین و مقاومت بپردازد» گفت: بسیاری از توطئه‌هایی که دشمنان اسلام ایجاد می‌کنند به خاطر این است که امت اسلامی از مسئله فلسطین منحرف شوند و به مسئله فلسطین نپردازند.

اراکی تأکید کرد: راه اندازی اتحادیه علمای مقاومت بیشتر به خاطر توجه دادن جهان اسلام به مسئله فلسطین است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه خاطرنشان کرد: تأسیس اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام، تأسیس اتحادیه دانشگاهیان جهان اسلام، ایجاد اتحادیه اصحاب رسانه جهان اسلام، راه‌اندازی اتحادیه بازرگان و تجار جهان اسلام، تأسیس اتحادیه جوانان و نخبگان تقریبی، راه اندازی مؤسسه خیر اسلامی، تأسیس کمیته مساعی الحمیدة و فعال سازی و گسترش فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی از دیگر اقدامات مجمع طی سال‌های اخیر بوده است.

اراکی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مجامع تقریبی در کشورهای مختلف اسلامی افزود: ما نیاز داریم که مجامع محلی تقریبی با حضور علما و نخبگان محلی در کشورهای مختلف نظیر پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و ... راه‌اندازی شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی کردیم که حدود 30 مجمع محلی تقریب در کشورهای مختلف اسلامی به زودی راه‌اندازی کنیم.

بر اساس این گزارش یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب صبح روز پنجشنبه با حضور اعضای این شورا در بیروت برگزار شد.

کد خبر : ۳۱۹۵۵۸