خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در تشریح سفر مازندران:

۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز و تجهیز واحدهای قضایی تصویب شد

رئیس قوه‌ قضاییه گفت: با توجه به نیاز قضایی استان برای تجهیز واحدهای قضایی قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز تصویب کردیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در پایان سفر سه روز خود به استان مازندران در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: همانطور که در سفرهای مشابه هم بیان کردم هدف از سفر بررسی وضعیت‌ دستگاه‌های قضایی در استان است تا بتوان در حد میسور مشکلات رفع کرد و ان‌شاءالله بتوان خدمت رسانی بهتری به مردم انجام داد.

رئیس قوه‌ قضاییه ادامه داد: مسئولان عالی قضایی که به همراه بنده به این استان سفر کرده‌بودند به ۱۸ شهرستان این استان سفر و مشکلات دستگاه‌ قضایی و سازمان‌های تابعه را در حوزه‌های قضایی بررسی کردند و درجلسه مفصل امروز مسئولان عالی قضایی مسائل مطرح و در حد میسور تلاش کردیم که رفع شود.

وی به برخی از مصوبات جلسه امروز عالی قضایی برای استان مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز قضایی استان برای تجهیز واحدهای قضایی قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز تصویب کردیم در مورد منابع انسانی نیز شاهد کمبود قاضی وکارمند هستیم که دستورهای لازم داده شد که امیدوارم این مصوبات موجب تحول خوبی در استان مازندران شود.

وی افزود: البته قبل از سفر بررسی دقیق و نظارت گونه‌ای بر استان داشتیم که نتایج آن را دررسیدگی‌های امروز ملحوظ نظر قرار دادیم البته دادگستری استان تلاش‌های خوبی داشته که اگر ان‌شاءالله مصوبات امروز نیز اجرایی شود وضعیت قضایی استان در سطح بهتری خواهد بود.

وی از تلاش‌های استاندار، رئیس کل دادگستری، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان مجلس تشکر کرد و گفت: البته باید از مردم صمیمی، خونگرم، شهید‌پرور و سخت‌کوش مازندران نیز تشکر کنم در جلسات متعدد خدمت استاندار و نماینده ولی‌فقیه بیان کردم که این استان از حیث اعتبارات محروم است و آنطور که باید از امکانات استان به خوبی استفاده نشده ومشکلاتی از جمله در زمینه اشتغال وجود دارد که باید رفع شود.

آملی لاریجانی به دیدارهای خود با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و روحانیون اشاره کرد و گفت: همواره در سفرهای استانی برای ادای احترام به شهدا به دیدار خانواده‌های آن‌ها می‌روم که دیدار با خانواده شهدا وایثارگران در این استان توام با همایش قرآنی ناجا شد که فضای بسیار معنوی را بوجود آورده بود. همچنین جلسه خوبی با نخبگان و اعضای هیات علمی برگزار شد که مطالب مطرح شده در آن جلسه از جمله برخی از پزشکان این استان برای کمک به کشورهای محروم آفریقایی سفر می‌کنند ما را تحت تاثیر قرار داد. ملاقات با روحانیون استان نیز جلسه بسیار مفیدی بود.

کد خبر : ۳۱۹۵۶۹