خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در جمع دبیران اجرایی خانه‌های کارگر:

اجازه نمی‌دهیم برای محو میلیارد‌ها تومان پول گمشده، تار موی دختران را بهانه قرار دهند

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر با اشاره به فرصت پیش‌رویی که در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی برای جامعه کارگری وجود دارد، گفت: بدون شک وضعیت امروز به هیچ وجه مطلوب نظر هیچکدام از ما نیست اما باید با استفاده از تجربه‌ای که در سال‌های گذشته به دست‌ آورده‌ایم برای پایان دادن به این وضعیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در گردهمایی سراسر دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر شمار دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی در ایران با دیگر کشور‌ها قابلیت رقابت دارد، افزود: در شرایطی هستیم که امروز کارگران از هر فرصتی برای ادامه تحصیل و ارتقای موقعیت اجتماعی خود استفاده می‌کنند و امیدواریم بتوانیم با استفاده از همین موقعیت‌ها وضعیت نامطلوب پیش آمده را به‌سامان کنیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برخی گروه‌های ذینفع برای محو شدن موضوع دکل نفتی گمشده و میلیارد‌ها تومان تسهیلات گمشده بانکی تار موی دختران را بهانه قرار دهند، افزود: ستم و بی‌عدالتی در درازمدت باعث نابودی جامعه می‌شود.

جلودارزاده افزود: امروز واردات بی‌رویه پوشاک خارجی به حدی است که کارگران کارخانه‌های نساجی بیکار شده‌اند. این وضع درحالی است که می‌توانستیم با استفاده از ظرفیت زنان خانه‌دار نیاز پوشاک جامعه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به زیاد شدن فاصله طبقات اجتماعی در کشور گفت: به‌طور مشخص امروز دست کم ۲۰ نفر برای یافتن شغل به من مراجعه می‌کنند که غالب آنها، افراد تحصیلکرده، دانشگاهی و ماهر هستند.

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر  با اشاره به اینکه هم اکنون در جمع نمایندگان مجلس عده‌ای هستند که در بوجود آمدن این وضع نامناسب موثر بوده‌اند، افزود: برای اصلاح و تغییر شرایط نیاز داریم افراد صالح جایگزین این افراد کنیم.

وی ادامه داد: تمامی هشدارهایی که سابق از سوی دلسوزان کشور داده می‌شد؛ امروز محقق شده‌است و به‌طور مشخص با این مشکل عمده مواجه هستیم که کارگران با درآمد ۷۰۰ هزار تومان در ماه چگونه از عهده مخارج چند میلیون تومانی برآیند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر جامعه کارگری از ظرفیت پیش‌آمده در انتخابات پیش روی مجلس برای تغییر شرایط استفاده نکند، هیچ تضمینی برای بد‌تر شدن اوضاع وجود نخواهد داشت.

جلودارزاده همچنین با انتقاد از نمایندگانی که با پیش‌کشیدن مشکلاتی که نتیجه اجرای دو دهه سیاست‌های غلط است، افزود: این گروه با دست گذاشتن بر روی این مشکلات تنها قصد دارند منافع خود را تضمین کنند و چون قصدی برای اصلاح امور ندارند نمی‌توان از آنها امیدی داشت.

کد خبر : ۳۱۹۵۷۵