خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی:

علیرغم مزاحمت‌ها و کارشکنی‌ها، دانشگاه آزاد موفق بود

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تمام این سال‌ها، علیرغم مزاحمت‌ها و کارشکنی‌ها، موفقیت‌هایی در دانشگاه داشتیم که ۲۴۲ نماینده مجلس در آخرین بیانیه آن را تایید کردند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در همایش هم اندیشی و همسویی (نظارت و ارزیابی بی‌درنگ و هوشمند برای ارتقا کیفیت دانشگاه و پیشتاز در تولید علم و اندیشه) که از سوی دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور رئیس، معاونان، مدیران و روسای هیات‌های عالی نظارت مناطق، جمعی از اعضای هیات امنا و هیات موسس و همچنین جمعی از مسئولان، مدیران و روسای سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، این دانشگاه را شجره طیبه، یادگار ارزشمند امام (ره) و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: در شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی به کمک جامعه آمده بود که در سراسر کشور فقط ۱۵۰ هزار دانشجو بود و الان ۱۰ میلیون فارغ التحصیل داریم که نیمی از آن از دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وظایف هر یک از بخش‌های مدیریتی دانشگاه گفت: در تمام این سال‌ها، علیرغم مزاحمت‌ها و کارشکنی‌ها، موفقیت‌هایی در دانشگاه داشتیم که ۲۴۲ نماینده مجلس در آخرین بیانیه آن را تایید کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور حقوقدانان برجسته در سال ۶۱ تدوین شد، گفت: در دولت قبل با قانون‌شکنی اساسنامه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داده بودند، در حالی که با صراحت عنوان شده بود که هر تغییر اساسنامه باید به تایید هیات موسس باشد.

وی با اشاره به استقبال چند کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی برای ایجاد چند شعبه در خارج از کشور گفت: در سفرم به آفریقا، روسای هر کشوری تقاضای تاسیس دانشگاه داشتند و ما در جزیره زنگبار، زمینی هم گرفتیم و قرار بود استادان زبان سواحلی را تربیت کنیم که متاسفانه بعد‌ها پیگیری نشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک به تحصیل فرزندان خانواده‌های کم بضاعت را یکی از دستاوردهای این دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به بدهی‌های نهادهای امدادی، گفت: با سواد شدن بچه‌های خانواده‌های متوسط و فقیر باعث تقویت و توسعه سواد به عنوان زیربنا‌ترین کار در کشور می‌شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری اقدامات جاسبی، گفت: امروزه در هر شهری که می‌رویم، یکی از بهترین ساختمان‌های آن شهر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و مطمئناً مردم هیچ شهری نمی‌گذارند، دانشگاه آنان تعطیل شود.

وی در ادامه همکاری و همدلی مسئولان دانشگاه را ضرورتی برای توسعه کمی و کیفی دانست و با تقدیر از اقدامات دکتر میرزاده به عنوان مسئول اجرایی و دکتر نوریان به عنوان مسئول نظارت، گفت: هدف همه ما در مجموعه دانشگاه آزاد کمک به ارتقای تحصیلی و تقویت پژوهش و تحقیق است و باید به همه کمک کنیم تا عقب ماندگی‌های دو سال فترت جبران شود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگرچه این مجموعه به خاطر دوراندیشی‌های امام (ره) و کمک‌های سران قوا آغاز به کار کرد، اما همیشه به اقیانوس بیکران مردم متکی است.

کد خبر : ۳۱۹۵۸۱