خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار خانواده یکی از جانباختگان منا:

فاجعه منا ظلم بزرگی به حجاج بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «وقوع فاجعه منا برای تمام مسلمانان تلخ و ناگوار بود»، گفت: به طور حتم جانباختگان این فاجعه در درگاه الهی جایگاه رفیعی دارند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی با حضور در منزل مرحوم مهدی خادم دزفولی از جانباختگان فاجعه منا و دیدار با خانواده آن مرحوم در قم، با اشاره به ابعاد گسترده و حجم بالای جان‌باختگان فاجعه منا، تصریح کرد: این فاجعه ظلم بزرگی بود که به حجاج وارد شد.

وی ادامه داد: البته تحمل این فاجعه برای خانواده جانباختگان بسیار سخت است، اما به طور حتم این تحمل و صبر موجب ارتقای درجه‌های معرفتی آن‌ها خواهد شد.

وی ضمن طلب آمرزش و مغفرت برای مرحوم دزفولی، اظهار امیدواری کرد که این مرحوم و تمام جانباختگان این فاجعه در درگاه الهی جایگاه رفیعی خواهند داشت.

دوم مهرماه مصادف با عید قربان، چندهزار نفر از زائران بیت‌الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا شده بودند، به علت انسداد مسیر و تجمع بیش از حد، دچار حادثه شدند و براثر گرما و تشنگی جان خود را از دست دادند. ۴۶۵ نفر از این جانباختگان، زائران ایرانی بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با آیات عبدالکریم موسوی اردبیلی و سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شرایط و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای خاورمیانه، آخرین وضعیت بحران‌های منطقه، پرونده هسته‌ای و توافق‌های صورت گرفته و لزوم حمایت از تولید داخلی از موضوع‌هایی بود که در دیدار رییس مجلس با این دو مرجع تقلید مطرح شد.

کد خبر : ۳۱۹۶۲۰