خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر خارجه بلژیک:

ایران و بلژیک خاطرات خوبی از رابطه با یکدیگر دارند

وزیر امور خارجه گفت: رابطه ما با بلژیک هم در زمان تحریم‌ها خصوصاً در حوزه اقتصادی وجود داشته است همچنین بلژیک در بازگرداندن آثار تاریخی کشورمان نقش مهمی را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در دیدار با دیدیه ریندرز (وزیر خارجه بلژیک) بیان داشت: برای دومین بار در دو سال گذشته شاهد حضور وزیر خارجه کشور بلژیک در جمهوری اسلامی ایران هستیم. رابطه میان ایران و بلژیک یک رابطه 125 ساله است و مردم دو کشور خاطرات خوبی از این رابطه دارند و البته سوابق خوبی هم در این روابط وجود دارد.

وی افزود: رابطه ما با بلژیک هم در زمان تحریم‌ها خصوصاً در حوزه اقتصادی وجود داشته است همچنین بلژیک در بازگرداندن آثار تاریخی کشورمان نقش مهمی را داشته است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مناسبات سیاسی میان دو کشور بیان داشت‌: در سطح سیاسی هم شاهد حضور وزیر خارجه بلژیک و وزیر مشاور و همین‌طور هیات اقتصادی این کشور در ایران هستیم. در این دیدار در خصوص همکاری‌های خوبی که دو کشور می‌توانند در حوزه اقتصادی، هسته‌ای، حمل و نقل و تکنیکی با یکدیگر داشته باشند، بحث و گفت‌وگو شد تا بتوانیم این مناسبات و روابط را تجربه کنیم.

ظریف با اشاره به امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور تصریح کرد: در زمینه‌های سیاسی گفت‌وگوهای زیادی انجام شد و یادداشت تفاهمی را برای تبادل سیاسی میان دو کشور به امضا رساندیم. این یادداشت به دو کشور امکان می‌دهد که در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی و خصوصاً مباحث مبارزه با تروریسم در منطقه و حتی حقوق بشر همکاری‌هایی را داشته باشیم.

کد خبر : ۳۲۰۴۸۹