خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بلژیک در دیدار با ظریف:

برای مبارزه با تروریسم در منطقه باید از ایران تشکر کرد

وزیر امور خارجه بلژیک گفت: امیدواریم نشست‌های دیگری در وین در خصوص سوریه برگزار شود و نتیجه‌های خوبی حاصل گردد. در مورد یمن هم امیدواریم که طرفین به یک فضای گفتمانی خوب دست یابند و در آنجا هم می‌بایست راهکار سیاسی مبنا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدیه ریندرز در دیدار با محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه کشورمان) گفت: در فوریه سال گذشته به ایران سفر کرده بودم و خوشحالم که دوباره توانستم مجدداً به این کشور سفر کنم. روابط میان دو کشور بسیار قدیمی و در حدود 125 ساله است. حتی اسنادی که در آن دوره از سوی پادشاهی بلژیک با ایران رد و بدل شده است، گویای این موضوع خواهد بود و ما این امکان را داریم که چنین اسنادی را در اختیار ایران قرار دهیم. 

وی در خصوص یادداشت تفاهم میان بلژیک و ایران اظهار داشت: یادداشت تفاهمی در تمامی زمینه‌ها و گفت‌وگوها با ایران به امضا رسید که بحث حقوق بشر و مباحث مربوط به منطقه هم در آن گنجانده شده بود. همچنین 20 شرکت اقتصادی برای توسعه مناسبات با ایران در این سفر حاضر بودند.

وزیر امور خارجه بلژیک با تاکید بر نقش سازنده ایران در منطقه و همچنین پرونده هسته‌ای تصریح کرد: مایلم از نقش ویژه آقای ظریف برای دستیابی به توافق هسته‌ای تشکر کنم و البته در خصوص رفع تحریم‌ها هم به همین گونه بوده است.

ریندرز با بیان اینکه باید برای رد پدیده تروریسم و مبارزه با آن در منطقه از ایران تشکر کرد، خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای مخرب گسترش تروریسم در خاورمیانه مهاجرت ساکنین این منطقه به اروپا بوده که باید بگوییم برای سامان‌بخشیدن به این موضوع تنها راهکار سیاسی می‌بایست مدنظر قرار گیرد و راهکار نظامی اثری ندارد. از سوی دیگر هم می‌بایست ارتباطات پزشکی و فرهنگی و اقتصادی میان ایران و بلژیک اشاره کنم که در این دیدار خواهان گسترش این روابط و مناسبات با ایران هستیم.

معاون نخست‌وزیر بلژیک در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر دیدگاه بلژیک در خصوص بحران سوریه و یمن ابراز داشت: به طور ملموس همانطور که گفته‌ایم در تمامی این پرونده‌ها تنها راه‌حل سیاسی وجود دارد نه نظامی و امیدواریم نشست‌های دیگری در وین در خصوص سوریه برگزار شود و نتیجه‌های خوبی حاصل گردد. در مورد یمن هم امیدواریم که طرفین به یک فضای گفتمانی خوب دست یابند و در آنجا هم می‌بایست راهکار سیاسی مبنا قرار گیرد.

کد خبر : ۳۲۰۴۹۳