خبرگزاری کار ایران

ادعای جدید وزیرخارجه عربستان سعودی درباره ایران

وزیرخارجه عربستان سعودی ادعاهای بی‌پایه و اساسی درباره موقعیت ایران در سطح جهانی مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عادل الجبیر» وزیرخارجه عربستان سعودی مدعی شد که ایران به دلیل موقعیت ضعیف خود در سطح بین‌المللی تلاش می‌کند با کشورهای آمریکای‌جنوبی رابطه برقرار کند و این در حالی است که این کشورها همواره از عربستان سعودی حمایت کرده‌اند.

وزیرخارجه عربستان سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران ضعیف شده است و تلاش می‌کند حمایت هر کشوری را که ممکن باشد، به دست آورد.

وی پیش از شرکت در اجلاس جهان سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین در ریاض گفت که نزدیک شدن این کشورها به عربستان سعودی باعث افزایش انزوای ایران در سطح بین‌الملل می‌شود.

«خالد آل خلیفه» وزیرخارجه بحرین نیز ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی را مطرح کرد و خواستار توقف این روند شد.

وی گفت: «اگر ایران به دنبال ایجاد ارتباط خوب با کشورهای عربی است، باید دست از دخالت در امور داخلی آن‌ها بردارد.»

آل خلیفه در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد که کشورهای عربی باید در برابر اقدام‌های مداخله‌گرانه ایران از خود دفاع کنند و این روند به رهبری ملک «سلمان بن عبدالعزیز» در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «طرحی توسط وزرای خارجه پیشنهاد و تصویب شده است و برخی امور در شورای امنیت سازمان ملل و همین‌طور جلب حمایت برای فلسطینی‌ها را شامل می‌شود.»

کد خبر : ۳۲۰۶۵۷