خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

همواره باید بر کیفیت و توانمندی خود بیفزاییم

وزیر دفاع از تثبیت و ارتقای قابلیت‌های دفاعی، توجه فراگیر به کیفیت جامع دفاعی، تمرکز بر الزامات کیفیت مورد نیاز برای تقویت زیربناهای بنیادین اقتصاد مقاومتی و قابلیت‌های درون‌زا، هماهنگی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح در بهره‌برداری از محصولات دفاعی، هموارکردن مسیر خلاقیت، تضمین پویایی و استمرار نظام نوآوری دفاعی به عنوان اهداف همایش کیفیت دفاعی یاد کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در نخستین همایش کیفیت دفاعی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که وظیفه تامین اقلام دفاعی مورد نیاز نیروهای مسلح را بر عهده دارد باید همواره بر کیفیت و توانمندی خود افزوده و محصولات مورد نیاز نیروهای مسلح را در بازه‌های زمانی کوتاه تولید و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی با تاکید بر نوآوری، خلاقیت، تجهیز منابع، استفاده از ظرفیت های مختلف ملی و بهره‌گیری از نیروهای انسانی باانگیزه و متخصص در فرایند تولید محصولات با کیفیت افزود: برای اجرای این مهم باید همواره نیازها را پایش و متناسب با آن‌ها، محصولات مناسبی را تولید نماییم.

وی با بیان این‌که «بحث کیفیت در تمامی سطوح و زمینه ها مورد اهتمام قرار دارد و باید این مهم را در سطح ملی بسط و توسعه دهیم» تصریح کرد: با ایجاد زبان مشترک و نهادینه کردن فرهنگ کیفیت نسبت به ارتقای کیفیت تجهیزات دفاعی، اطمینان حاصل کنیم.

وزیر دفاع گفت: بحمدالله در این همایش که با کمک همه دست‌اندرکاران سطوح نیروهای مسلح برگزار گردید، ضمن ارائه بحث‌های علمی توسط متخصصان، دیدگاه‌های صاحب نظران در حوزه های مختلف عملیاتی را دریافت و ان‌شاالله نتایج این همایش در ارائه راهکارهای عملیاتی برای استقرار سیستم و نظام کیفیت در همه سطوح و فرآیندها موثر واقع خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این فرایند بتوانیم راهبرد وزارت دفاع که همانا دست یابی به بالاترین سطوح کیفیت و رقابت پذیری در عرصه جهانی است را تحقق بخشیم.

سردار عبداللهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیز طی سخنانی با بیان تاریخچه نحوه تامین تجهیزات نیروهای مسلح گفت: پیام برگزاری همایش کیفیت دفاعی این است که نیروهای مسلح بهره بردار و صنایع دفاعی از مراحل مقدماتی تامین تجهیزات عبور کرده اند و امروز با تسلط بر طراحی و ساخت و بهره برداری از محصولات و سامانه های دفاعی به موضوعات پیشرفته کیفیت می پردازند.

وی در ادامه تصریح کرد : امروز به فضل الهی و با تلاش جهادی نیروهای مسلح و صنعت گران دفاعی، نیروهای مسلح پرتوان و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در وضعیت آمادگی دفاعی خوبی قرار دارند و تجهیزات متناسب با تهدیدات روز و نقاط آسیب پذیر دشمنان را در اختیار دارند.

کد خبر : ۳۲۰۶۶۱