خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار وزیر مشاور در امور خارجه تونس:

بحران‌های منطقه راهی جز گفت‌وگو و مسیر سیاسی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۸۳۵

وزیر مشاور در امور خارجه و قائم مقام وزیر خارجه تونس با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، توهامی عبدلی وزیر مشاور در امور خارجه و قائم مقام وزیر خارجه تونس در آخرین مرحله از سفر خود به تهران که به منظور برگزاری اولین کمیته مشورت‌های سیاسی ایران و تونس صورت گرفت، بعد از ظهر امروز طی دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای ازجمله اوضاع سوریه، یمن و لیبی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده تقویت روابط ایران و تونس، تأکید کرد دو کشور هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین نمی‌بینند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از نقش مثبت تونس در قبال بحران‌های منطقه‌ای، تأکید کرد بحران‌های منطقه راهی جز گفت‌وگو و مسیر سیاسی ندارد و اگر هنوز بازیگرانی در تصور موهوم راه حل نظامی برای بحران‌های منطقه باشند، یک فاجعه است.

وزیر مشاور در امور خارجه تونس نیز ضمن ابراز مسرت از دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به تونس، بر اجرایی کردن توافقات گذشته و فراهم نمودن زمینه‌های انعقاد قراردادهای پایه میان دو کشور تأکید کرد.

وی با تأکید بر پیگیری روند ارتقاء و تقویت همکاری‌های ایران و تونس، نسبت به تأثیرات ملموس مثبت همکاری‌های خوب سیاسی بین دو کشور بر عرصه مناسبات اقتصادی فیمابین ابراز امیدواری کرد.

قائم مقام وزیر خارجه تونس با اشاره به اینکه مردم کشورش لطمات زیادی از گروه‌های اقدامات تروریستی همچون داعش و النصره دیده و هرگونه تسامح با این گروه‌ها را تحمل نخواهند کرد، اظهار داشت: ما جنگ و دخالت نظامی را به هیچ وجه راه حلی برای بحران‌های منطقه ندانسته و معتقدیم همبستگی و هم‌افزایی حکمت و درایت عربی و فارسی می‌تواند به تأمین مصالح همه ملت‌های منطقه بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز