خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اعتدال و توسعه در گفت‌‌و‌گو با ایلنا:

برای مقابله با تندروها با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم

سخنگوی اعتدال و توسعه از ائتلاف این حزب با جریان اصلاح‌طلب در استان‌ها خبر داد و گفت: با این روش جلوی تندروی‌ها را خواهیم گرفت.

غلامعلی دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب ایلنا، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و با تاکید بر نقاط مشترک حزب اعتدال و توسعه با جریان اصلاحات تصریح کرد: تعامل ما با اصلاح‌طلبان پابرجاست و تلاش می‌کنیم با اصلاح‌طلبان در استان‌ها نیز به تفاهم برسیم تا در برابر گزینه‌های تندرو آمادگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما با اصولگرایان معتدل رقابت نمی‌کنیم، بلکه با آنها شراکت خواهیم کرد. چراکه معتقدیم اعتدال، گفتمانی است که لزوما در دستان ما نیست و بخشی از آن نزد اصولگرایان معتدل است و جریان اصلاحات را هم اساسا همسو با خودمان می‌شناسیم.

دهقان افزود: البته ما قائل به تفاوت‌هایی با مجموعه اصولگرایان معتدل هستیم، اما در ‌‌‌نهایت معتقدیم سه جریانی که در ‌‌‌نهایت قادر به تشکیل ائتلاف هستند را اصولگرایان اعتدالی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تشکیل می‌دهند. براین اساس نظر ما بر آشتی دادن آرمان‌ها و واقعیت‌ها است و بر اساس این استدلال باید توازن میان اصلاح‌طلبی واصولگرایی برقرار شود تا بتوانیم از همه نیروهای کشور در فرایند توسعه استفاده کنیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگر گفت‌و‌گو با اشاره به تصویب برجام در مجلس خاطرنشان کرد: جریان تندرو در ‌‌‌نهایت در تصویب برجام یکصد رای به دست آورد و طیف مقابل که به نوعی اصولگرایان معتدل و حامی دولت تشکیل می‌دهند ۱۳۹ رای به دست آوردند. در صورت جابجایی ۲۰ رای، قانونی که تمام دنیا آن را پذیرفته بود، در کشور ما دچار چالش می‌شد.

کد خبر : ۳۲۱۱۳۸