خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌قضایی نیروهای‌مسلح:

کسی حق ندارد در امور فردی افراد دخالت کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۶۸

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اهمیت شناخت معروفات و منکرات در جامعه تأکید کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی در ارتباط با شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید مرتب در نیروهای مسلح برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در اولین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر ارتش اظهار کرد: تبیین و ترویج همایش‌های امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد و خود این همایش‌ها نیز از مصدایق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی امر به معروف را امر به کارهای نیک و پسندیده و نهی از منکر را بازداشتن از کارهای زشت و ناپسند عنوان کرد و افزود: در جوامع‌غربی به خاطر فرهنگی که در آنجا حاکم است، کسی حق ندارد در امور فردی افراد دخالت کند، مگر اینکه ضرر اجتماعی در میان باشد اما در دین اسلام هر فردی مقابل سایر افراد مسئولیت دارد و تذکر برای جلوگیری از رواج کارهای ناپسند و انجام کارهای خیر، ضرورت دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر خوبی یا بدی رواج پیدا کند، دیگران نیز بهره‌مند می‌شوند افزود: این بهره‌مندی به‌علت رابطه برادری میان مؤمنین و مؤمنات است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش‌ شده، خاطرنشان کرد: ملت ایران بزرگ‌ترین معروف را انجام داده و آن نیز تشکیل نظام اسلامی و پس از آن حفظ این نظام است.

وی با بیان اینکه با تمامی دسیسه‌های دشمن، مردم ایران پس از 36 سال نظام اسلامی را حفظ کردند، گفت: بسیاری از ارزش‌ها در طول این سال‌ها در کشور پابرجا شد، البته برخی معروف‌ها وجود دارد که باید در پی احیای آن باشیم و منکرات را نیز ریشه‌کن کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مختص مسائل خاص نیست، بیان کرد: یکی از مسائلی که در جامعه وجود دارد، مسئله اسراف است که در این رابطه فرهنگ مصرف باید به درستی به مردم شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در برنامه‌های هنری نیز باید به‌طور وسیع انجام شود، یادآور شد:‌ رادیو، تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی می‌توانند در پخش معروفات در جامعه بسیار مؤثر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز