خبرگزاری کار ایران

آیت الله صافی در دیدار با ظریف:

دستگاه دیپلماسی برای عزت مملکت و مردم زحمات بسیاری متحمل شد

آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» از مراجع تقلید، روز پنجشنبه در دیدار وزیر امورخارجه تاکید کرد ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور برای عزت مملکت و مردم زحمات بسیاری متحمل شدند.

به گزارش ایلنا، صافی گلپایگانی درباره اعتمادی که مردم به دولت و دستگاه دیپلماسی پیدا کرده‌اند، افزود: بدانید مردم در راهی که می‌پیمایید با شمایند و برای موفقیتتان دعا می‌کنند. مردم می‌دانند شما با مشکل زیادی روبرویید و امیدواریم بتوانید اوضاع را خوب مدیریت کنید.

وی افزود: من همیشه برای شما و همکارانتان دعا می‌کنم.

آیت الله صافی گلپایگانی اضافه کرد: امیدوارم راهی را که انتخاب کرده‌اید، بتوانید با سرافرازیِ تمام، ادامه داده و مصالح و منافع کشور را همیشه از طریق مذاکرات سیاسی و ارتباط با دولت‌های اسلامی و جهان اسلام و کشورهایی که در این مساله نفوذ دارند، برطرف کنید.

وی ادامه داد: نظر اینجانب این است که همیشه مذاکره و تعامل همراه با عزت، بر تمام گزینه‌های دیگر مقدم است و امروز باید برای رفع گرفتاری‌ها، کمبود‌ها و مشکل‌های زیادی که گریبانگیر مردم مومن و شریف ماست، همه همت کنند و با شما و دولت همکاری داشته باشند تا زمینه‌های گرانی، تورم و فساد در جامعه برطرف شود.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: عملکرد شما در این چند مدت نشان می‌دهد شما و دوستانتان برای این منظور تلاش می‌کنید و انشاء الله با سرپنجه تدبیر و درایت و مدیریت صحیح، مشکل را حتی الامکان برطرف خواهید کرد.

وی افزود: البته خودتان باید شکرگزار این موفقیت‌ها باشید و در همه حالات‌ها به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم امام زمان (عج) احب اصلی مملکت، توسل داشته و از آن وجود مقدس استمداد کنید و بدانید اگر توانستید مشکل‌ها را حل کنید و مردم را از این وضعیت نابسامان اقتصادی نجات دهید، اول کسی که خوشحال می‌شود وجود مبارک آن حضرت است.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگیری در یمن و سوریه گفت: می‌شود طی تعامل با جهان اسلام و کشورهای منطقه از این تنگنای بسیار سخت با مدیریت صحیح عبور کرد و مردم منطقه که به درایت و مدیریت نظام اسلامی امیدوارند، از این بابت خوشحال می‌شوند.

وی تاکید کرد «من بار دیگر به ویژه از شخص جنابعالی و دوستانتان که در این مسیر پرپیچ و خم قدم برداشته‌اید، تشکر می‌کنم و امیدوارم با هدف‌های خوبی که دارید، بتوانید روز به روز موفقیت‌های بیشتری کسب کتید و من برای موفقیت شما که موفقیت مملکت است، دعا می‌کنم».

وزیر امورخارجه نیز در آغاز این دیدار از منطقه، توافق هسته‌ای (برجام) و نشست وین درباره سوریه گزارشی داد و از توصیه‌ها، حمایت‌ها و دعای آیت الله صافی گلپایگانی برای موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور تشکر کرد.

کد خبر : ۳۲۱۲۹۸