خبرگزاری کار ایران

مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با ایلنا:

اعضای کمیته میز نظارت بر انتخابات در خانه احزاب مشخص شدند

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: قرار شد یکی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با وزارت امور خارجه رایزنی داشته باشد و جلسه مشترکی هم در رابطه با مباحث مربوط به سیاست خارجی و به ویژه برجام، میان اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با ظریف برگزار شود.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به محل استقرار خانه احزاب عنوان کرد: متاسفانه هنوز شهرداری این محل را در اختیار ما قرار نداده است٬ در آخرین جلسه‌ای که ما برگزار کردیم. صحبت دوستان این بود که شورای شهر تهران و شهرداری همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم مهمترین مشکل خانه احزاب را که محل استقرار آن است٬ در آینده نزدیک حل کنیم.

وی افزود: قرار شد شهرداری هماهنگی‌های لازم را داشته باشد و از محل پیشنهاد شده بازدید داشته باشیم. محلی هم قبلا پیشنهاد شد که به دلیل فضای کم آن، مورد پذیرش قرار نگرفت اطلاعاتی که از محل جدید رسیده حاکی از آن است این محل مناسب‌تر است. ما هم منتظر هستیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و محل خانه احزاب مشخص شود.

شریف با بیان اینکه جلسه خانه احزاب هر یک هفته در میان روزهای دوشنبه برگزار می‌شود، گفت: در آخرین جلسه که هفته گذشته برگزار شد، مهم‌ترین موضوع مورد بحث، دیدار اعضای خانه احزاب با سران سه قوه بود که قرار شد نامه‌نگاری‌های لازم در این رابطه صورت گیرد تا اعضای شورای مرکزی خانه احزاب هرچه زودتر با آنها دیداری داشته باشند و نظرات احزاب کشور را به سران قوا منتقل کنند.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد یکی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با وزارت امور خارجه رایزنی داشته باشد و جلسه مشترکی هم در رابطه با مباحث مربوط به سیاست خارجی و به‌ویژه برجام، میان اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با ظریف برگزار شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در مورد فعالیت در انتخابات یادآور شد: یکی از کمیته‌های اصلی خانه احزاب کمیته نظارت بر انتخابات است در دوره‌های  گذشته هم ما در وزارت کشور میز انتخابات داشتیم در آخرین جلسه خانه احزاب که برگزار شد، مسئول این کمیته آقای کمیجانی انتخاب شد و سه نفر از اعضای شورای مرکزی به کمیته انتخابات اضافه شدند و قرار شد در اولین رایزنی‌ها با وزارت کشور میز نظارت بر انتخابات تشکیل شود و خانه احزاب بتواند بر روند برگزاری انتخابات نظارت کند. اعضای این کمیته مشخص شده‌اند و در حال رایزنی با وزارت کشور هستند.

شریف هدف اصلی خانه احزاب را ایجاد بستری برای فعالیت تشکل‌های سیاسی دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که خانه احزاب دارد و بیش از ۱۸۰ حزب و تشکل سیاسی در آن عضو هستند، انتظار می‌رود توجه بیشتری به این مجموعه صورت گیرد، در گذشته امکاناتی از جمله یارانه‌ها در اختیار احزاب قرار می‌گرفت لذا در آینده پیگیر حقوق احزاب و بسترسازی برای فعالیت نظام‌مند و قانونمند احزاب خواهیم بود در دیدارهایی که با مسئولان عالی‌رتبه کشور خواهیم داشت این مباحث مطرح خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۱۸۹۴