خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از دردسرهای یک تشکل دانشجویی

هرچند تصاویر این شخصیت‌ها پس از چند ساعت و با تذکر مسئولان حراست و همکاری دانشجویان عضو این تشکل برداشته شد؛ اما واکنش‌ها از سطح دانشگاه به بیرون از آن کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ چندی پیش تایید اعضای موسس یک تشکل دانشجویی مستقل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به اذعان این دانشجویان امید را پس از چندین سال به دانشجویان این دانشگاه بازگرداند.‌‌ همان دانشجویانی که در این سال‌ها از تشکل‌های سیاسی این دانشگاه تنها یک‌صدا شنیده بودند. اما هنوز مجوز انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی خشک نشده بود که با آینده‌ای مبهم روبرو شد.

ماجرا چه بود؟

داستان از آنجا آغاز شد که اعضای موسس این انجمن تازه تاسیس درخواست غرفه‌ای برای عضوگیری کردند و در این غرفه از عکس رئیس جمهور اسبق کشورمان، نخست وزیر دوران امام و رییس مجلس ششم استفاده کردند که همین موضوع سبب واکنش منفی تعدادی از مسئولان استانی شد.

هرچند تصاویر این شخصیت‌ها پس از چند ساعت و با تذکر مسئولان حراست و همکاری دانشجویان عضو این تشکل برداشته شد؛ اما واکنش‌ها از سطح دانشگاه به بیرون از آن کشیده شد.

موضع دادستان قزوین چه بود

دادستان قزوین در گفت‌وگو با یکی از این رسانه‌ها با اشاره به نصب عکس این شخصیت‌ها گفت: تمام گروه‌ها‌، تشکل‌ها، نهاد‌ها و جریان‌های دانشجویی در داخل دانشگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستند. همانطور که در فضای جامعه همه مردم و مسئولان باید به قانون احترام گذاشته و همه در برابر قانون یکسان هستند تشکل‌های دانشجویی و مسئولان دانشگاه نیز باید قانون را به نحو مطلوب اجرا کنند.

مرتضی حسینی، نماینده قزوین در مجلس هم پشت پرده تاسیس این انجمن را اساتیدی دانست که در دولت سابق توان حضور و فعالیت را پیدا نکردند و اکنون قصد گسترش برنامه‌های آشوبگرانه خود را دارند.

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری مدعی شد: تعداد مشخصی از اساتید این دانشگاه با تحت تأثیر قرار دادن دانشجویان قصد متشنج‌کردن فضای دانشگاه را داشته تا از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

حسینی از وجود لیستی خبر داد که به گفته او اسامی فتنه‌گران این دانشگاه است.

هشدار تشکل‌های دانشجویی نسبت به دخالت‌های بیرونی

در مقابل،‌ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین و انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز هر یک طی بیانیه‌ای بر استقلال دانشگاه و مقابله با دخالت نهادهای خارج از دانشگاه بر دانشگاه و حل این مسائل در داخل دانشگاه تاکید و هجمه برخی جریان‌ها به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را محکوم کردند.

حکایت همچنان باقی است ...

هنوز مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده‌اند؛ اما شنیده شده، ریاست دانشگاه شفا‌ها دستور به انحلال این تشکل داده است.

کد خبر : ۳۲۲۲۷۸