خبرگزاری کار ایران

کاتب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برخی از نقدهای تند٬مصرف انتخاباتی دارند

یک نماینده مجلس نهم با بیان اینکه برخی از نقدهای تند مصرف انتخاباتی دارند٬ خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به قانون احترام بگذارند اتکای دائم بر اظهارنظر شخصی به مصلحت نظام نخواهد بود.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد سوءاستفاده برخی از واژه نفوذ عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اما راحل همیشه هشدار می‌دادند باید مواظب خوی استکباری آمریکا باشیم٬ امام همواره عمق شیطنت استکبار را به خوبی درک می‌کردند. احساس امام بر این بود تا زمانی که آمریکا دارای خوی استکباری است٬ ما نمی‌توانیم به عنوان کشوری که مردم آن تفکر استقلال‌طلبی دارند، در کنار آنها قرار بگیریم.

وی افزود: این تفکر الان هم توسط رهبری دنبال می‌شود٬ امروز همه کسانی هم که به برجام رای دادند، همین تفکر را دارند. بدون شک ما باید در همه زمان مراقب نفوذ دشمن باشیم و این مراقبت هیچ ارتباطی به برجام ندارد ما همیشه باید مواظب دسیسه دشمنان خود باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه برخی این موضوع را با برجام اختلاط می‌کنند٬ آنچه مجلس تصویب و رهبری ابلاغ کرده٬ دیگر قانون شده است. ما باید به تفکر و ابلاغ مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی که عصاره مردم هستند، احترام بگذاریم.

 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر طرح و لایحه‌ای موافقان و مخالفان خود را دارد، گفت: هر آنچه مصوب مجلس شد، متعلق به همه نظام است. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های رهبری این است که هر آنچه در مجلس قانون می‌شود، هیچ‌گاه خلاف آن نظر نداده و نمی‌دهند. این نوع نگاه و تفکر رهبری باید در جامعه ما هم پیاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه برخی از نقدهای تند مصرف انتخاباتی دارند٬ خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به قانون احترام بگذارند و اگر بنا باشد ما همواره اظهارنظر شخصی داشته باشیم و همچنان حرف‌هایی که قبل از قانونی شدن برجام و نظرات رهبری اعلام می‌کردیم، دوباره تکرار کنیم به مصلحت نظام نخواهد بود.

وی تاکید کرد: از ویژگی‌های انقلاب ما دموکراسی است؛ دموکراسی ما از بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفته‌تر است. نقد‌ها در حال حاضر وجود دارد٬ آنچه مدنظر ماست نقد منصفانه است٬ اگر در مجلس نقد‌ها منصفانه باشد حتما رای می‌آورد این‌طور نیست که نقد منصفانه در مجلس خریدار نداشته باشد٬ اما این انتظار هم نیست وقتی نقدی در مجلس به آرای عمومی گذاشته شد و نتیجه نگرفت برخی دوباره آن را ادامه بدهند.

کاتب گفت: ما باید به آرای عمومی مردم، نخبگان ملت و تفکر رهبری تن بدهیم. معتقدم دلیل اینکه رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند، شرایط سخت اقتصادی امروز جامعه بود ما هم باید از درایت و تیزبینی رهبری استفاده کرده و این مسیر را ادامه دهیم تا آنچه به نفع مردم است، اتفاق بیفتد.

کد خبر : ۳۲۲۲۹۸