خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان خبر داد:

رزمایش محمد رسول الله ۳ نیروی زمینی ارتش فردا برگزار می‌شود

رزمایش محمد رسول الله (ص) ۳ با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه در نشست خبری رزمایش محمد رسول الله (ص) ۳ در شمال شرق کشور گفت: ایران اسلامی با چهره‌ای تازه از تهدید‌ها با عنوان جنگ‌های نیابتی مواجه است و گروه‌های تروریستی بازیگران این جنگ‌ها هستند.

وی ادامه داد: رزمایش کنونی در دو جنبه دفاعی و امنیتی برگزار و در بحث امنیتی فضای جنگ‌های نیابتی بازسازی می‌شود.

پوردستان از رونمایی تعدادی از سلاح‌های جدید نیروی زمینی ارتش با همکاری دانشگاه تهران در ۲۹ فروردین ۹۵ همزمان با روز ارتش خبر داد و تصریح کرد: سعی شده در تامین بخشی از نیازهای ارتش از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه استفاده شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سال گذشته سه رزمایش و پنج رزمایش تخصصی برگزار شد که اجرای این رزمایش‌ها به معنای تهدید جنگی نیست٬ بلکه برای ارتقای ظرفیت‌ها و اطمینان بخشی به مردم است.

وی با بیان اینکه این رزمایش‌ها برای متجاوزان نقش بازدارندگی دارد، اظهار کرد: رزمایش‌های نیروی زمینی با هدف ارتقای قابلیت‌های دفاعی برگزار می‌شود.

امیر پوردستان گفت: در رزمایشی که ماه محرم امسال در غرب کشور برگزار شد، کاستی‌ها احصا و در رزمایش کنونی جبران شده است.

بر اساس این گزارش، این رزمایش با حضور یگان‌های ۱۷۷ پیاده، تیپ ۳۸ زرهی تربت جام، یگان‌های توپخانه، پایگاه هوانیروز مشهد، پهپاد، جنگال، عملیات روانی و با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مدت ۳ روز در منطقه شمال شرق کشور اجرا می‌شود.

رزمایش محمد رسول الله (ص) ۳ نیروی زمینی ارتش، یک رزمایش دفاعی امنیتی با رویکرد ارتقا سطح آمادگی یگان‌ها و ایجاد بازدارندگی می‌باشد. عملیات پدافند در سطح با اشغال عوارض حساس، گلوگاه‌ها، تنگه‌ها در سطح بسیار وسیع در منطقه شرق کشور به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

این رزمایش با محوریت قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی و هدایت و طرح ریزی قرارگاه ولایت نزاجا و به صورت دو طرفه کنترل شده با رویکرد امنیتی دفاعی برگزار می‌شود.

انجام عملیات تخصصی - اطلاعاتی به صورت ویژه، نمایش اقتدار و افزایش آمادگی یگان‌ها، جابجایی سریع نیروهای واکنش سریع، افزایش مهارت و کارآیی فرماندهان و ارزیابی توان رزمی یگان‌های عملیاتی در شرایط مختلف جوی و آب و هوایی بخشی از اهداف این رزمایش است.

کد خبر : ۳۲۲۴۲۵