خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تکفیری‌ها و داعش هیچ رابطه‌ای با اسلام ندارند

جمعی از مبلّغان شیعه کشورهای اروپایی با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در ابتدای این دیدار بیان کرد: از اینکه حقیر را مشعوف به زیارت خودتان کردید ممنونم و امیدوارم همه مشمول عنایات حضرت ولی عصر(عج) باشید.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و رساندن پیام اسلام ناب به دنیا بیان کرد: مسئله تبلیغ، مسئله بسیار مهمّی است. اینکه انسان بنشیند فایده‌ای ندارد؛ باید با بنیه‌ علمی قوی رفت و معارف ناب اسلامی را به گوش مردم دنیا رساند. اینکه عده‌ای جمع شوند و عزم خود را جزم کند تا آثار اسلام و معارف نجات‌بخش اهل‌البیت(ع) را در کشورهای مختلف مطرح کنند، همه اسباب افتخار و موجب عزّت و عظمت است.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به اهتمام بلیغ آیت‌الله العظمی بروجردی به امر تبلیغ در مناطق مختلف جهان افزود: استاد بزرگ ما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آرزو می‌کردند یک طوری بشود که ما بتوانیم اشخاصی را برای تبلیغ و رساندن معارف ناب اسلام به تمام کشورهای دنیا بفرستیم.

وی اهتمام زیادی به فرستادن مبلغ به مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی داشتند و توصیه می‌کردند با لسان نرم و منطق اسلامی، معارف و تعالیم مکتب پیامبر و اهل‌ بیت آن حضرت را به گوش جهانیان برسانید.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مبلغان شیعه در کشورهای اروپایی ادامه داد: یکی از وظایف مهم شما، نشان‌دادن اخلاق اسلامی به دنیا است. باید به جهانیان نشان دهید اسلام ناب، دین اخلاق است. باید ویژگی‌های اخلاق پیغمبر اکرم و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین را برای همه معرفی کنید که دنیا بفهمد مسلمان واقعی، چه مرد و چه زن، در اخلاق از همه جلوتر و بالاتر است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در ادامه با توجه به مخدوش‌کردن چهره رحمانی اسلام توسط گروه‌های تکفیری گفت: گرفتاری‌هایی که برای مسلمانان به واسطه تکفیری‌ها و داعش ایجاد شده، اسباب این شده که مردم دنیا عوض اینکه به طرف اسلام بیایند از اسلام دور شوند. باید شما به مردم کشورهای مختلف جهان اعلام کنید که این تکفیری‌ها و داعش با اسلام رابطه‌ای ندارند و کارشان این است که چهره انسان‌دوستانه و رحمانی اسلام را در بین اذهان مردم جهان مخدوش منعکس کنند. اگر مردم دنیا بفهمند اسلام، دین‌اخلاق، مهربانی، صلح، و انسان‌دوستی است، تشنه معارف اسلام خواهند شد و به دین مبین اسلام خوش‌بین می‌شوند.

وی در پایان این دیدار با آرزوی توفیق بیشتر برای حاضرین جلسه اضافه کرد: ای کاش من هم در این کار با شما بودم و به اجر و ثواب فراوانی که شماها می‌برید نائل می‌شدم. به هر حال کاری که شما می‌کنید اسباب مسرّت وجود مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) است. امیدوارم خداوند بر توفیقات شما بیفزاید و ما را هم مشمول دعاهای شما عزیزان قرار بدهد.

کد خبر : ۳۲۲۸۹۴