خبرگزاری کار ایران

در سفر به ایلام عنوان شد؛

تأکید وزیر کشور بر مردمی بودن همایش عظیم اربعین

رحمانی فضلی با تأکید بر مردمی بودن همایش اربعین و کمک دولت در کنار مردم به برگزاری این مراسم گفت: مردم ایلام در سال گذشته در این موضوع نقش‌آفرینی قابل‌توجهی کردند و امسال نیز شاهد این نقش‌آفرینی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در فرودگاه ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به ایلام بازدید از مرز مهران به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های عتبات عالیات است و دولت و مردم از اربعین سال گذشته تا امروز زحمات زیادی را کشیده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های دولت و مردم هنوز کاستی‌هایی وجود دارد که تلاش برای به حداقل رساندن آنها در دستور کار قرار دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به حرکت زائران اربعین حسینی از مرز مهران به سمت کربلا، گفت: داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و ویزای معتبر عراق، برای سفر به این کشور الزامی است و در غیر این صورت هیچ زائری اجازه سفر نخواهد داشت.

وزیر کشور از مردم ولایتمدار ایران اسلامی خواست برای حضور در عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ اربعین عجله نکنند و با رعایت قانون و دستورالعمل‌ها مسئولان را برای خدمت‌رسانی بیشتر و منظم‌تر یاری کنند و در بازگشت هم به این موارد توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر مردمی بودن همایش اربعین و کمک دولت در کنار مردم به برگزاری این همایش، گفت: مردم ایلام در سال گذشته در این موضوع نقش‌آفرینی قابل‌توجهی کردند و امسال نیز شاهد این نقش‌آفرینی خواهیم بود.

وزیر کشور با تاکید بر رعایت مقررات کشور عراق از سوی زوار اربعین گفت: مردم در داخل خاک عراق در صورت بروز مشکل از راهنمایی‌های ماموران پلیس و دیگر ارگان‌های امدادی این کشور استفاده کنند.

وزیر کشور به همراه هیات همراه و اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی، در سفری یک روزه از زیرساخت‌ها و امکانات مرز مهران بازدید خواهند کرد و وضعیت این پایانه مرزی را برای تردد زائران اربعین مورد بررسی قرار می دهند.

کد خبر : ۳۲۳۱۳۷