خبرگزاری کار ایران

در دیدار امین زاده و سفیر نروژ در تهران تاکید شد؛

حمایت از زنان و کودکان در کشورهای درگیر اقدامات تروریستی ضروری است

معاون حقوقی رییس جمهور در دیدار با سفیر نروژ در تهران، هماهنگی میان زنان جهان را برای دفاع ازحقوق زنان و کودکان آسیب پذیر درجنگ‌ها و اقدامات تروریستی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، اظهار کرد: وکلای زن در منطقه و جهان می‌توانند در کشورهای درگیر در جنگ و حملات تروریستی‌، از حقوق زنان و کودکان دفاع کنند.

وی همچنین آشنایی زنان و کودکان با حقوق خود را از ضروریات عصر کنونی دانست و گفت: در این زمینه ضمن هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، دوره‌هایی برای آشنایی این قشر از جامعه با حقوق خود در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ‌های بومی در اجرای طرح‌های حقوقی، خصوصا طرح‌های مربوط به زنان و معلولین گفت: قوانین و مقررات هر کشوری بر اساس فرهنگ آن کشور وضع شده‌اند و هدف ما اعمال فرهنگ بومی و دینی کشورمان است که در تلاش هستیم بر این اساس یک منشور طراحی کنیم.

خانم «اودلیسه نورهیم» سفیر نروژ در تهران نیز در این دیدار با تایید ضرورت هماهنگی برای حمایت از حقوق زنان و کودکان گفت: در کشورهایی که درگیر جنگ و تروریسم هستند، زنان بیش از دیگر اقشار جامعه آسیب پذیر هستند و ما باید برای حمایت از آنان بر تلاشهای خود بیفزاییم.

کد خبر : ۳۲۳۲۰۶