خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله لاریجانی:

بحث همدلی و هم زبانی بین مسئولان مردم برای حراست از نظام است

رییس قوه‌قضاییه گفت: نامگذاری هر سال بنام یک شعار از سوی مقام رهبری تشریفاتی نیست و هر کدام به نکته اساسی اشاره دارد و بحث همدلی و هم زبانی بین مسئولان مردم برای حراست از نظام است .

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق لاریجانی در همایش ملی دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی در دانشگاه علوم فنون جواد الائمه چالوس با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه می‌دانیم امروز نقش جمهوری اسلامی و نظام در منطقه و جهان نقشی غیر قابل انکار است.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی که بیش از ۳۰ سال علیه نظام تخریب کردند و این همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه را بوجود آوردند، امروز مجبورند که اهمیت جمهوری اسلامی و نقش آن در جهان و منطقه اعتراف کنند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: سوالی که مطرح است این است که ماهیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی چه بوده است که بعد از گذشت سی و چند سال که علیه نظام کار کردند توانسته است روی پای خود بایستد، به جلو برود و به قله های ترقی برسد و هر روز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و نظام باشیم.

آملی لاریجانی یادآور شد: بسیاری از انقلاب‌های دنیا بعد از مدتی به شکلی طبیعی کمرنگ شدند، اما جمهوری اسلامی با وجود همه شعارها توانست باقی بماند و امروز یک کشور مثال زدنی در منطقه و دنیا شده است.

وی با بیان اینکه مسلما همدلی و همزبانی چیزی است که از این اقتدار حراست کرده است، بیان کرد: نامگذاری هر سال بنام یک شعار از سوی مقام رهبری تشریفاتی نیست و هر کدام به نکته اساسی اشاره دارد و بحث همدلی و هم زبانی بین مسئولان مردم برای حراست از نظام است .

رییس قوه قضاییه با اشاره به عمق اقتدار نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: وقتی در فضای جمهوری اسلامی تنفس می کنیم و از مواهبش بهره‌مند هستیم، این مشکلات هست و گاهی این مشکلات غلبه می کند و در این خصوص مسئولین باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود.

آیت الله لاریجانی افزود: اگر از بیرون به نظام نگاه کنیم، نحوه نگاه ما به تعامل و مشکلات موجود عوض می‌شود و همدلی و هم‌زبانی معنای خاص خود را پیدا می‌کند و کمک به نظام معنای دیگری پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی که با معماری بزرگ امام راحل بنا شده است خصایصی دارد که جهان غرب را به هراس انداخته است .

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: دلیل دشمنی جهان غرب با نظام جمهوری اسلامی در این است که این نظام یک نظامی بدیل را در دنیای غرب مطرح کرده است.

لاریجانی بیان کرد: غرب از چند قرن قبل تصور و نگاهی که به عالم و آدم دارد دنیای مدرن در غرب سابقه چند قرنی دارد و این نگاه مدرنیته فلسفی و بنیان‌هایی دارد و مغرب زمین گمان می کند این آموزه ها دائم رشد پیدا می کند .

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین آموزه های مغرب زمین این نکته است که هر انسانی واحد است و مسیر را خودش تعیین می کند و ارزش‌های زندگی را خودشان تعیین می‌کنند و این آموزه در نگاه مدرنیته مهم است و مهم ترین ثمره آن فردگرایی است.

کد خبر : ۳۲۳۴۳۱