خبرگزاری کار ایران

موسوی‌لاری:

راهی نرویم که چهره نظام خدشه‌دار شود

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است گفت:راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام موسوی لاری عصر امروز طی سخنانی در همایش اصلاح‌طلبان ورامین، با بیان اینکه ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونهای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست. 

موسوی لاری به عملکرد دولت قبل اشاره کرد و ابراز داشت: آقای احمدی‌نژاد آمد و هشت سال کار کرد کارنامه اش هم مشخص است. نمایندگان مجلس هم هشت سال کار کردند کارنامه‌شان مشخص است. بگذاریم مردم رای دهند اینکه دعوا ندارد. 

نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای راه بی‌قانونی و بی‌منطقی در پیش بگیرد، مطمئنا نمی‌تواند راه درست و عقلانی را  طی کند، یادآور شد: گروه هائی در قبل از انقلاب بودند که داعیه مبارزه با رژیم شاه داشتند اما توسل به قوه قهریه داشتند که مورد تائید حضرت امام خمینی نبود. 

موسوی لاری با اشاره به نگاه امام خمینی به مردم بیان کرد: امام معتقد بود مردم باید خود قضایا را تحلیل و تصمیم گیری کنند و با برخوردهای قهریه مخالف بودند و این منطق امام در بهمن ۵۷ به نتیجه و پیروزی انقلاب اسلامی رسید. 

وی اضافه کرد: امروز در دنیا جریانات مخالف اسلام گروه هائی مثل داعش، طالبان و... را بنا نهاد تا با سربریدن، ترور و جلوگیری از سخنان حق می‌خواهند خود را عرضه کرده و اسلام را بد نام معرفی کنند. 

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با یادآوری اینکه عده‌ای به نام دین مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، عنوان کرد: آیا چهره واقعی اسلام این است؟ این یک الگوئی جاهلی است که خود را حق معرفی می‌کند. این نوع تفکر، یاران علی ابن ابیطالب را شهید می‌کرد و امروز هم مثل همین تفکر در سوریه و شام مشهود است. 

موسوی لاری با تاکید بر آنکه عامه مردم نظامی منطبق بر اصول اسلام و قرآن می‌خواهند و با این منطق جمهوری اسلامی پایه گذاری شد، عنوان کرد: آیا در قرن ۲۱ می‌توانیم منطق داعش را قبول کنیم؟ ما با منطق و روش دعوی داریم یا با آدم‌ها؟ 

وی تاکید کرد:تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه یک راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنیم، تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی و خون شهدا حمایت کنیم. مخالف هم حق دارد نظر دهد ولو در اقلیت باشد، البته در اعمال نظر دهی حق با اکثریت است. 

نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه، با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: از دوستان عزیز خواهش می‌کنم در حوزه انتخابیه خود یک نفر باید برای رفتن به مجلس از یک حزب کاندیدا شود تا بقیه همفکران نیز تمکین کنند.

کد خبر : ۳۲۳۴۶۷