خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست با اعضای شورای شهر قم:

دستگاه‌ها در عمل به تعهدات خود دقیق باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مطالعه و اجرای ساخت متروی پردیسان قم گفت: باید با مطالعات دقیق بحث ساخت خط‌های مختلف مترو در شهر قم پیگیری شود.

به ایلنا، ‌ اعضای شورای شهر قم صبح امروز (جمعه ۲۹ آبان) با دکتر علی لاریجانی دیدار و از عملکرد شورا گزارشی ارائه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر نقش شورا‌ها در اداره بهتر امور شهری، گفت: با آمدن شهردار جدید قم کار‌ها از لحاظ سرعت و نظم سامان بهتری گرفته است، البته حل بخشی از مشکلات نیاز به زمان دارد.

لاریجانی افزود: استفاده از مترو باعث می‌شود دسترسی سریع و آسان شهروندان به نقاط مختلف شهر می‌شود٬ البته پروژه منوریل قم با توجه به هزینه‌هایی که انجام شده است، باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا میزان استقبال از آن سنجیده شود. باید موضوع متروی قم به صورت جدی پیگیری شود، زیرا بخش عمده‌ای از جمعیت قم می‌تواند با استفاده از مترو به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشد و این کار عاقلانه‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مطالعه و اجرای ساخت متروی پردیسان قم، گفت: باید با مطالعات دقیق بحث ساخت خط‌های مختلف مترو در شهر قم پیگیری شود.

لاریجانی افزود: درخصوص پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها باید بررسی‌هایی در نشست با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گیرد، به طور مثال بخشی از مشکلات شاید با تها‌تر قابل حل باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری و شورای شهر برای توسعه و حل مشکلات قم باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند، زیرا برنامه‌ریزی باعث می‌شود پروژه‌های شهری با اولویت سریع‌تر در دستور اجرا قرار گرفته و تصمیم‌گیری‌ها در این‌خصوص آسان‌تر انجام گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات درخصوص همکاری شهرداری و بخش خصوصی برای توسعه شهر‌ها افزود: اگر نقص‌هایی به لحاظ قانونی برای مشارکت دادن بخش خصوصی در توسعه شهر‌ها وجود دارد، این نقص‌ها قابل حل است، البته گاهی اوقات نقص‌ها سلیقه‌ای است که باید تذکر داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌ها باید در عمل به تعهدات خود دقیق باشند، زیرا از لحاظ اخلاق سیاسی نیز درست نیست که دستگاه‌های معتبر در زمان مقرر به تعهد خود عمل نکنند، البته این موضوع مختص به شهرداری قم نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت٬ در ابتدای این دیدار اعضای شورای شهر قم گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و از رئیس مجلس شورای اسلامی بابت توجه و پیگیری رفع مشکلات شهر قم تشکر کردند.

کد خبر : ۳۲۳۵۷۳