خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو:

حمایت غرب از تروریسم غیر قابل انکار است

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۶۳۸

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: تکفیری‌ها ابزار کشورهای غربی برای ترویج اسلام‌هراسی هستند و تنها در پرتو همکاری جدی میان کشورهای منطقه، می‌توان با تهدید داعش و گروه‌های مشابه مقابله کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران پروژه، در گفت‌وگو با رسانه‌های آذری ضمن انتقاد از سیاست کشورهایی که می‌گویند باید در عراق با تروریسم مبارزه کرد اما در سوریه داعش را تقویت کرد، گفت: این تفکر در جهت منافع تکفیری‌هاست و متاسفانه حمایت غرب از تروریسم غیر قابل انکار است.

وی گفت: ایران به طور اصولی با تروریسم و افراطی‌گری مخالف بوده و خواستار ثبات و آرامش در منطقه است.

سفیر ایران بر ضرورت همکاری و مشارکت همه کشور‌ها بویژه در منطقه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد و افزود: اتخاذ یک رویه واحد در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری می‌تواند به ریشه کن کردن این پدیده مذموم کمک کند.

پاک‌آیین با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس گفت: امروز اروپا نیز از خطر تروریسم و افراط‌گرایی مصون نیست و تنها در پرتو همکاری جدی میان کشورهای منطقه، می‌توان با تهدید داعش و گروه‌های مشابه مقابله کرد.

وی تکفیری‌ها را ابزار کشورهای غربی برای ترویج اسلام هراسی را دانست و افزود: باید در منطقه به خصوص قفقاز با کار فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه و به خصوص جوانان، از موفقیت نقشه‌های دشمنان اسلام جلوگیری کرد.

پاک‌آیین اقدامات تکفیری‌ها را خارج از مبانی اسلامی دانست و افزود: حرکات تکفیری سبب ایجاد گروه‌های مختلف و اختلاف در امت اسلامی شده و زمینه حضور غربی‌ها در جهان اسلام را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز