خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در پاسخ به ایلنا:

گزارش حادثه قرچک دوشنبه آماده می‌شود/ شایعه برکناری‌ام صحت ندارد

استاندار تهران تاکید کرد: امروز آقای چاووشی معاون امنیتی استانداری تهران را مسئول رسیدگی به حادثه قرچک کردم و قرار است مسائل خارج از سالن همایش اصلاح‌طلبان را بررسی کنند و این گزارش تا دوشنبه همین هفته آماده خواهد شد و گزارش قطعی را به مسئولان خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌های تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ماجرای حمله به حجت الاسلام موسوی‌لاری در همایش اصلاح‌طلبان در قرچک توضیح داد و گفت: ما در دولت تدبیر و امید رسماً اعلام کرده‌ایم که همه تشکل‌های رسمی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی برای برگزاری جلسات، کنگره و نشست‌های حزبی مجوز دارند و می‌توانند طی هماهنگی با فرمانداری به آن‌ها اطلاع دهند تا جلسه به لحاظ امنیتی پوشش داده شود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان همایش یا نشستی را در قرچک ورامین داشتند که این همایش مجوز داشت و هیچ مشکلی برای برگزاری آن وجود نداشته است و به خواست خود اصلاح‌طلبان دعوت‌ها از قبل صورت گرفته بود و مشکلی در برگزاری مراسم در داخل سالن وجود نداشت فقط در بیرون از سالن و در حاشیه برگزاری مراسم عده‌ای تجمع کرده‌ بودند که این تجمع غیرقانونی بود.

استاندار تهران بار دیگر با تاکید بر اینکه اعلام کردیم هر جناح با تشکلی مجاب هستند جلسه بگذارند و ما هم از آن‌ها حمایت خواهیم کرد٬ خاطرنشان کرد: امسال٬ سال انتخابات است و باید فضا را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم که در این راستا یکی از اهرم‌های ما تشکل‌های رسمی کشور (احزاب) هستند که در درون نظام و دارای پروانه هستند.

هاشمی اضافه کرد: من امروز آقای چاووشی معاون امنیتی استانداری تهران را مسئول این ماجرا کردم و قرار است مسائل خارج از سالن همایش اصلاح‌طلبان را بررسی کنند و این گزارش تا دوشنبه همین هفته آماده خواهد شد و گزارش قطعی را به مسئولان خواهیم رساند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون در تهران هیچ مشکلی برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها نداشتیم و مراسم تمامی احزاب رسمی کشور به خوبی برگزار شده است٬ گفت: تاکنون هیچ منعی برای برگزاری این جلسات وجود نداشته و برای اولین بار است که چنین چیزی در قرچک پیش می‌آید.

وی ادامه داد: در روزی که این اتفاق افتاد خودم شخصاً پیگیری می‌کردم و اجازه ندادم که این موضوع به حاشیه برود و تاکید داشتم که جسله تا انتها برگزار شود؛ به این خاطر که برگزاری آن قانونی بود و ما موظف هستیم که از آن‌ها حمایت کنیم.

استاندار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره شایعه عزلش از سوی وزیر کشور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود٫ گفت: چنین چیزی صحت ندارد و آن را رد می‌کنم.

همچنین چاووشی معاون امنیتی استاندار تهران در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: برخی از روزنامه‌ها به نقل از من عنوان کرده بودند که نماینده ورامین رهبری تجمع را در همایش اصلاح‌طلبان برعهده داشته که اینطور نیست٬ اما ایشان در همایش حضور داشته است.

کد خبر : ۳۲۳۷۷۵