خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۱میلیون نفر برای حضور در مراسم اربعین/ صدور روادید تا ۹ آذر

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست در پایان چهارمین جلسه این ستاد که صبح امروز با حضور رحمانی فضلی برگزار شد، گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی (سماح) ثبت نام و تا امروز ۸۷۰ هزار نفر از زائرین نسبت به تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح روز سه شنبه سوم آذرماه و تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز تا روز پنجشبه ۵/۹/۹۴ خواهد بود افزود: مقرر شد با پیگیری وزارت امور خارجه و در هماهنگی با سفارت عراق در تهران، تا نهم آذر برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات، در ۱۵ دفتر تعیین شده روادید (ویزا) صادر شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در روزهای اخیر تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۶۸ زائر حرم حسینی از طریق مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه از کشور خارج شده‌اند که نسبت به ایام قمری سال قبل از رشد سه و نیم برابری حکایت دارد و نشان دهنده مدیریت خوب مردم برای خروج تدریجی از کشور است.

دین‌پرست با بیان اینکه در هشت روز اول ماه صفر، تعداد ۱۹۲ هزار و ۶۲۶ جلد گذرنامه جدید برای افراد صادر شده است، تصریح کرد: در توافقی که با مقامات عراقی صورت گرفته است مقرر شد اتباع خارجی دارای مدارک قانونی صرفاً از طریق مرز شلمچه از کشور خارج شوند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین گفت: تا صبح امروز برای بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی روادید صادر شده است.

کد خبر : ۳۲۳۸۱۷