خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در جمع روسای دانشگاه‌ها؛

نیازمند تعامل دانشگاه‌ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم

استاندار تهران گفت:‌ نیازمند تعامل دانشگاه‌ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در نشستی که صبح امروز با حضور جمعی از روسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر آرامش خوبی را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم و دانشجویان پویایی لازم را داشتند و اشخاص حقوقی، اقتصادی و فرهنگی در دانشگاه‌ها رفت و آمد داشتند و شاهد برگزاری مناظره بین آن‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر هیچ گزارش منفی از دانشگاه‌های تهران نداشتیم، افزود: معتقدیم که کار دانشگاه‌ها باید به خود آنها واگذار شود و ما حق نداریم در امور آنها دخالت کنیم. سیاست دولت، ایجاد فضای گفتمانی مناسب برای دانشجویان در دانشگاه‌ها است تا بتوانند نظرات خودشان را مطرح کنند و خوشبختانه این سیاست در دانشگاه‌های تهران به خوبی اجرا شده که امیدواریم این سیاست همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار تهران با بیان این مطلب که روسای دانشگاه‌ها مسئول اصلی دانشگاه هستند و هرآنچه که در دانشگاه اتفاق می‌افتد این رئیس دانشگاه است که باید مسئولش باشد، گفت: در مجموع صحبت‌های روسا هماهنگی خوبی را دیدم و معتقدم مجوزهای لازم برای تشکل‌ها باید به دانشجویان داده شود تا فضای دانشگاه باز‌تر شود و از سوی دیگر نیز دولت به هیچ وجه با افراطی‌گری موافق نیست و ما هم با افراد تندرو و افراطی چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب مخالفیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه قانونمندبودن در دانشگاه یک شرط اساسی است اظهار داشت: نمی‌توانیم خارج از قانون به هیچ وجه کار کنیم. همچنین باید به این موضوع توجه داشت که از بیرون دانشگاه نباید به درون دانشگاه خط داده شود.

وی اضافه کرد: امسال از دو جهت سال خاصی است؛ یکی آنکه در آستانه پساتحریم قرار داریم و دیگر اینکه در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس هستیم بنابراین شرایط ویژه‌ای را پیش‌روی خود داریم و در این راستا نیازمند تعامل دانشگاه‌ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

هاشمی با بیان اینکه نترسیم از اینکه ممکن است جایی دانشجو انتقاد کند خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: برای شانزدهم آذر امسال همانند سال گذشته حداکثر یک یا دو روز را برای برگزاری مراسم در نظر بگیرید.

وی با اظهار امیدواری از اینکه رئیس جمهور در روز شانزده آذر در یکی از دانشگاه‌ها حضور یابد افزود: مکان حضور رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌ها توسط دفتر ایشان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه دولت تدبیر و امید به سختی کار خود را شروع کرد اما خوشبختانه آرامش نسبی در کشور حاکم شده و شاهد کاهش تورم هستیم به طوری که صندوق بین‌المللی پول گزارش داده که این کاهش تورم مانند معجزه است.

استاندار تهران بزرگ‌ترین موفق دولت تدبیر و امید را در بحث سیاسی تفاهم میان ایران و ۱+۵ عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید خط مقدم جبهه در بحث پساتحریم باشیند و باید دولت را در این مسیر کمک کنند و فکر نکنند که دولت به آن‌ها توجهی نمی‌کند.

هاشمی در پایان در جمع روسای دانشگاه‌ها گفت: خوب است که حداقل سالی ۲ بار این نشست برگزار شود.

کد خبر : ۳۲۳۸۸۶