خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش:

کرسی محیط‌ زیست شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه کرسی‌ مطالعات راهبردی محیط زیست شورای عالی امنیت ملی در راستای اصل ۱۷۶ قانون اساسی است، گفت: این کمیته راهبردی با هدف تعامل و همفکری با نخبگان علمی و اجرایی تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا٬ محمدرضا تابش امروز در نخستین نشست اعضای کرسی‌ مطالعات راهبردی محیط زیست شورای عالی امنیت ملی که با حضور «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با تاکید بر اینکه محیط زیست مسئله مهم و فراگیری است که در برخی موارد می‌تواند به چالشی ملی تبدیل شود، گفت: مسئله کمبود آب شرب، تغییر اقلیم، گازهای گلخانه‌ای و ریزگرد‌ها بعنوان مسائل جهانی و منطقه‌ای باعث شده تا لزوم تصمیمات راهبردی و مقابله با این معضلات، بیش از گذشته اهمیت یابد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در بخش محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: لازم است تا نخبگان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های اجرایی با ارائه راهکارهای عملی، زمینهٔ تحقق این سیاست‌ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست را فراهم آورند و مجموعه نظام را برای رسیدن به تصمیمات تخصصی در این حوزه یاری دهند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با تدبیر و چاره‌جویی به نحوی عمل کنیم که از شدت تخریب منابع موجود و بحرانی شدن آن در جامعه جلوگیری شود.

تابش ضمن تاکید بر لزوم اصلاح ساختاری نهادهای کشور نظیر قوای سه‌گانه برای افزایش کارایی، گفت: تنها با استفاده از توان تخصصی کشور می‌توان به اهداف و سیاست‌های کلان دست یافت.

کد خبر : ۳۲۴۲۳۳