خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: همه عاشقان زیارت اربعین حتماً‌ روادید خود را در محل سکونت دریافت و سپس حرکت کنند تا در مناطق مرزی با ازدحام و تأخیر در دریافت ویزا و دیگر مشکلات جانبی مواجه نشوند.

به گزارش ایلنا٬ حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین با ابیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ازدحام زائران در مرز شلمچه زود‌تر از مرز مهران آغاز می‌شود خدمات رسانی در مرز شلمچه از مدت‌ها پیش ساماندهی شده است و پیش‌بینی می‌شود در مرز مهران هم در اواخر هفته این ازدحام و حضور زائران اربعین حسینی(ع) آغاز شود.

ذوالفقاری گفت: بخشی از مشکلاتی که در مرز مهران دیده می‌شود مربوط به زائرانی است که به صورت گروهی روادید گرفته‌اند و مدرک اصلی یا مانیفست آنها باید بعد از عبور گروهی از مرز مهر بخورد و کپی آن در میان اعضای گروه توزیع شود٬ اما دیده شده که برخی افراد و مسئولان گروه‌ها به تنهایی با مهر مانیفست عبور کرده‌اند و دیگر اعضای گروه فقط با کپی این مدرک و بدون مهر مانده‌اند که برای ساماندهی امور آنها نیز تلاش می‌کنیم.

وی اعلام کرد: همچنین تعدادی از زائران پاکستانی و افغانستانی که عازم عتبات عالیات هستند٬ بدون ویزا آمده‌اند که باید ویزای خود را تهیه می‌کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه به صورت لحظه‌ای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) را پیگیری می‌کنیم، گفت: خوشبختانه در امور تغذیه و اسکان مشکلی نداریم و حمایت‌ها و همکاری‌های مردمی و استقبال مرزنشینان بسیار برجسته و اشتیاق‌آفرین است که باید از همه آنها قدردانی کنیم.

وی افزود: سرعت صدور ویزا افزایش یافته است و پیش بینی می‌کنیم حدود دو میلیون نفر متقاضی سفر به زیارت اربعین حسینی (ع) می‌شوند که بخش زیادی از آن‌ها از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و بخش مهمی نیز از طریق شرکت‌ها عازم هستند.

ذوالفقاری گفت: همچنین به طرف عراقی پیشنهاد کرده‌ایم که مهلت صدور روادید که تا پنجم یا ششم آذر تعیین شده است ادامه یابد و قول‌های مساعدی داده شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: به هر حال ظرفیت خدمات‌رسانی نهادهای مسئول، نامحدود نیست و اگر ازدحام جمعیت بیش از اندازه باشد ممکن است مشکلات اندکی وجود داشته باشد که همه ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به زائران اربعین حسینی‌(ع) بدهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما٬ ذوالفقاری با اشاره به سفر اخیرش به عراق هم گفت: در این سفر با مسئولان استان‌های کربلا و حوزه نجف هماهنگی‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) شد و مسئولیت تأمین امنیت بطور کامل بر عهده مسئولان عراقی‌هاست و البته ما هم نظرهای مشورتی خود را دریغ نمی‌کنیم.

کد خبر : ۳۲۴۴۳۴