خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار نخست وزیر الجزایر:

حقوق بشر دستاویزی برای برخی کشورها شده است

رییس مجلس گفت: الجزایر و کشورهای آفریقای شمالی زمینه‌های فراوان و مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دارند و بخش های خصوصی می‌توانند به گسترش این همکاری‌ها کمک کنند اما بازارهای تجاری الجزایر برای تجار ایرانی باید شناخته شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر گفت: کشور شما همیشه مواضع مناسبی درخصوص مسائل هسته‌ای ایران و همچنین سوریه داشته است و همین مسئله زمینه‌های همکاری را با ثبات‌تر خواهد کرد و مواضع ما در صحنه بین‌الملل بهم نزدیک است.

وی با اشاره به رفتارهای دوگانه غربی‌ها نسبت به مسئله حقوق بشر تصریح کرد: حقوق بشر به‌عنوان دستاویزی برای برخی از کشورها شده است و آنها سعی می‌کنند با توسل به این مسئله، نظم و امنیت کشورها را از هم بپاشند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: درگیری در کشورهای اسلامی این فرصت را برای برخی از کشورها به‌وجود می‌آورد که حاشیه‌ای برای خود ایجاد کنند زیرا کشورهای درگیر جنگ داخلی، فرصتی برای توجه به مسائل بین‌المللی نخواهند داشت و به دنبال برقراری امنیت در داخل کشورشان هستند و از طرف دیگر این درگیری‌ها به کشورهای قدرت‌طلب، این فرصت را می‌دهد که با اعزام نیرو در مسائل داخلی کشورها دخالت کرده و قلمرو حکومتی خود را گسترش دهند.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۲۴۴۷۴